شاخص بورس بر مدار صعود ماند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از هشت میلیارد و ۹۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۴ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال و در بیش از ۶۱۲ هزار و ۷۴۴ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از پنج میلیارد و ۴۳۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۳۴ میلیارد ریال و در ۳۶۱ هزار و ۳۲۵ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۷۸۲ واحد افزایش به ۳۲۸ هزار و ۶۶۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۹۰ واحد رشد به ۲۰۶‌هزار و ۳۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ ‌هزار و ۳۹۳ واحد و شاخص بازار دوم، ۶ هزار و ۳۴۵ واحد افزایش داشتند.

 

علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۸۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۷۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۳۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۹۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۰۰ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۵۰ واحد و تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، پتروشیمی جم (جم) با ۳۲۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۴۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۶۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۴۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۴۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۲۶ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۱۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)،‌ بانک ملت (وبملت)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۶۶۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۸۱ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شد. تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۱ هزار و ۴۱۹ نوبت بود.

نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، جنرال مکانیک (رنیک)، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) و صنعتی مینو (غصینو) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین فرابورس ایران (فرابورس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، نفت ایرانول (شرانل)، صنایع مادیران (مادیرا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 248844
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا