آسمان اروپا به روی هواپیماهای روس بسته شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از راشاتودی، کشورهای اروپایی و کانادا در پی حمله روسیه به اوکراین حریم‌های هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه بستند که این اقدام صرفاً برای تحت فشار قرار دادن پوتین، رئیس جمهور روسیه برای توقف حملات به مواضع اوکراین است که از آن به عنوان بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم یاد می‌شود.

ایرفلوت اعلام کرد تمام پروازهای خود را به مقاصد اروپایی پس از اتحادیه اروپا لغو خواهد کرد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی آمریکا گفت که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه ببندد.

به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده در حال بررسی اقدامات مشابه است، اما هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است. دولت ایالات متحده گفت که شهروندان این کشور باید فوراً روسیه را ترک کنند.

ممنوعیت جت‌های روسی در حالی صورت می‌گیرد که صنعت هواپیمایی همچنان با پیامدهای همه گیر کووید -۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند به همین دلیل هنوز تقاضای جهانی برای سفر خنثی است و تضعیف شده است.

آلمان، اسپانیا و فرانسه در اعلام ممنوعیت استفاده روسیه از حریم هوایی خود به بریتانیا، کشورهای شمال اروپا و بالتیک پیوستند، که تحریم‌های بزرگی توسط متحدان ناتو علیه روسیه و جنگ اقتصادی با این کشور است.

غرب به رهبری ایالات متحده نیز از تحریم‌های مالی جدید گسترده علیه روسیه رونمایی کرد.

اکنون انتظار می‌رود که روسیه نیز سیاست‌های مشابه‌ای را علیه کشورهای اروپایی وغربی در نظر بگیرد.

کارشناسان می‌گویند بدون دسترسی به خطوط هوایی روسیه، شرکت‌های هواپیمایی باید پروازها را به سمت جنوب اروپا منحرف کنند و در عین حال از مناطق پر تنش در خاورمیانه اجتناب کنند.

از طرف دیگر فرانسه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی همه هواپیماها و خطوط هوایی روسیه می‌بندد. بسته شدن حریم هوایی اروپا به روی خطوط هوایی روسیه و بالعکس تأثیرات فوری بر هوانوردی جهانی داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 250013
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا