جزئیات دستور ویژه آیت‌الله‌ رئیسی‌ برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر

به گزارش جهان صنعت نیوز: علی بهادری جهرمی درباره جزییات‌ دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: برگزاری مسابقات جام جهانی قطر فرصتی ویژه برای جذب گردشگر، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی ایران به گردشگران و فعال‌سازی مجموعه‌های اقتصادی بخش دولتی و خصوصی است که می‌تواند هم در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها و هم ارائه چهره‌تی واقعی از ایران و شکست پروژه ایران‌هراسی مؤثر باشد.

وی افزود: در همین راستا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از حدود سه ماه پیش تاکنون با همکاری برخی دستگاه‌های دولتی همچون وزارتخانه‌های خارجه، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، نیرو و صمت و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و برخی دستگاه‌های دولتی دیگر جلسات متعددی برگزار و برنامه مدونی برای فعال‌سازی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی‌ مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر طراحی و آماده کرده‌اند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این برنامه دو هفته قبل از سفر رئیس‌جمهور به قطر به آیت‌الله رئیسی ارائه شد و در جریان سفر با مقامات قطری نیز رایزنی‌های مربوطه صورت گرفت.

بهادری جهرمی ادامه داد: بر همین اساس رئیس‌جمهور به معاون اول دستور داد کارگروه ویژه‌ای برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مختلف دولتی در این جهت تشکیل شود.

وی افزود: برنامه‌های پیشنهادی آماده شده در زمینه‌های مختلفی از جمله تسهیل تردد گردشگران، افزایش تعداد پروازها از تهران به دوحه و بالعکس، استفاده از کشتی‌های تفریحی و مسافربری دارای امکان اقامتی، دعوت از برخی تیم‌های شرکت‌کننده برای حضور در ایران و امثال اینهاست که برای ایام برگزاری مسابقات جام جهانی تهیه و در دست بررسی است.

به گفته سخنگوی دولت، دولت علاوه بر این قصد دارد بخش غیر دولتی و عمومی و تورهای گردشگری بخش خصوصی را هم برای استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در این ایام فعال کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 250124
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا