پرواز ۷ هزار دلاری بیت‌کوین

به گزارش جهان صنعت نیوز:   جهش دیروز صبح قیمت کوین‌های مختلف یک قله کوتاه‌مدت نبود زیرا قیمت «بیت‌کوین»، «اتریوم» و دیگر کوین‌های برتر بازار حرکت صعودی خود را در طول روز ادامه دادند. به عنوان مثال «بیت‌کوین» به کانال ۴۳۰۰۰ دلار وارد شد و «اتریوم» هم به دنبال بازگشت به سطوح بالای ۳۰۰۰ دلار است. به گزارش سایت دی‌کریپت و بنابر اطلاعات وب‌سایت CoinMarketCap، در حال حاضر قیمت بیت‌کوین با رشدی ۱۳ درصدی نسبت به ۴۸ ساعت گذشته در حوالی سطح ۴۳۴۰۰ دلار معامله می‌شود. این در حالی است که قیمت «بیت‌کوین» در حوالی ۳۸۰۰۰ دلار نوسان می‌کرد و حتی در هفته گذشته تا کف ۳۴۴۵۹ دلار هم ریزش داشت.

از طرف دیگر «اتریوم» هم برای اولین بار در ۱۰ روز گذشته دوباره به بالای سطح ۲۹۰۰ دلار رسید، زیرا هم اکنون قیمت آن در حوالی ۲۹۰۵ دلار نوسان می‌کند. دومین کوین باارزش بازار کریپتو در حال تلاش برای رسیدن به سطوح بالای ۳۰۰۰ دلار است؛ سطحی که آخرین بار در روز ۱۷ فوریه دیده شده بود. لازم به ذکر است که «اتریوم» در ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۱ درصد صعود داشته است. این جهش قیمت‌ها با مسیر حرکت کل بازار کریپتو در ۴۸ ساعت گذشته نیز همخوانی دارد، زیرا ارزش کل بازار در حال حاضر حوالی ۹/۱ تریلیون دلار است. لازم به ذکر است که بازار کریپتو در هفته گذشته به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین و تنش‌های سیاسی بعد از آن، ریزش شدیدی را تجربه کرد. البته بعد از اینکه آمریکا متحدان اروپایی شروع به تحمیل تحریم‌های شدید علیه روسیه کردند، بازارهای مالی و کریپتو هم شروع به بازگشت به مسیر حرکت قبلی خود کردند.

علاوه بر این، به خاطر تحریم‌ها و گزارشاتی که حاکی از مشکلات شهروندان روسی و اوکراینی در دسترسی به خدمات بانکی سنتی است، ممکن است دولت‌های این دو کشور و شهروندان آنها شروع به استفاده از ارزهای غیرمتمرکزی کنند که توسط هیچ دولتی قابل کنترل نیست. «ترا» بزرگ‌ترین برنده در بین ۱۰ کوین برتر بازار بود که در ۴۸ ساعت گذشته با رشدی ۲۵ درصدی به حوالی سطح ۹۰ دلار رسید. «سولانا» هم رشد قابل‌توجهی داشت و با جهشی هشت درصدی به حوالی سطح ۹۷ دلار رسید.

دلیل عدم سرمایه‌گذاری در «اتریوم» با وجود افزایش قیمت

همچنین قیمت ETH به سمت یک مرز مقاومت کلیدی در حال حرکت است. با این حال تریدرهای حرفه‌ای تمایلی به افزایش سرمایه‌گذاری و بالا بردن اهرم‌های معاملاتی ندارند. به گزارش سایت کوین تلگراف و در زمان نگارش این خبر قیمت ETH بیش از ۲۰ درصد نسبت به ۲۲ فوریه افزایش یافته است. یک هفته پیش هر واحد ETH در حدود ۲۳۰۰ دلار ارزش‌گذاری می‌شد. با این وجود سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به خرید ETH محتاط هستند. در حال حاضر مهم‌ترین مشکل شبکه «اتریوم» هزینه‌های بالای کارمزد تراکنش‌ها است. بسیاری از سرمایه‌گذاران نگران هستند که این مشکلات حتی پس از ارتقای شبکه نیز حل نشود. به عنوان مثال، میانگین کارمزد تراکنش هفت‌روزه شبکه همچنان بالای ۱۸ دلار است. به علاوه ارزش سرمایه بلوکه‌شده در قراردادهای هوشمند شبکه (TVL) نسبت به ۱ ژانویه ۲۵ درصد کاهش یافته و به ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده است. «اتریوم» از اوایل ماه فوریه روندی نزولی را طی کرده است و همین موضوع سبب نگرانی سرمایه‌گذاران می‌شود. در حال حاضر سطح مقاومت ۳۱۰۰ دلاری در نمودار اتریوم قابل مشاهده است. قیمت بسته شدن کندل‌های روزانه نیز روی ۲۵۰۰ دلار است. بنابراین ارزش «اتریوم» باید حدود ۱۴ درصد نسبت به سطح فعلی افزایش پیدا کند تا روند نزولی به اتمام برسد. در حال حاضر قیمت ETH حدود ۲۷۵۰ دلار است.

هجوم سرمایه به پروژه‌های دیفای «کاردانو»

همچنین براساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم «دیفای لاما»، به دنبال راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز «ساندی سواپ» و افزایش روزافزون برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه «کاردانو»، این بلاکچین شاهد افزایش سریع و قابل‌توجه سرمایه‌گذاری کاربران در محصولات دیفای خود بوده است.

به گزارش سایت یوتودِی، داده‌های موجود نشان می‌دهند که از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ فوریه، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در شبکه «کاردانو» از حدود ۷۰ میلیون دلار به اوج تاریخی خود در ۵/۱۲۹ میلیون دلار رسیده است. پلتفرم غیرمتمرکز «ساندی سواپ» با بیش از ۱۱۵ میلیون دلار سرمایه قفل‌شده، اکثر سرمایه‌های قفل‌شده در شبکه «کاردانو» را در اختیار دارد. جایگاه دوم این فهرست هم به پلتفرم غیرمتمرکز «میوزلی سواپ» با دو میلیون دلار سرمایه قفل‌شده، تعلق می‌گیرد.

البته لازم به ذکر است که در مقایسه با شبکه‌هایی مانند «اتریوم» یا حتی «پولکادات»، اکوسیستم «کاردانو» تنوع کمتری از لحاظ برنامه‌های غیرمتمرکز دارد و تقریبا ۱۰۰ درصد از ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در این شبکه، در پلتفرمی متمرکز شده که توسط توسعه‌دهندگان شبکه پشتیبانی می‌شود. با افزایش استفاده از شبکه «کاردانو» و بهبود جزئی بازار کریپتو، ارز دیجیتال ADA هم توانسته از پایین‌ترین سطح محلی خود جهش کند و حتی به سطح مقاومتی ۱ دلار نزدیک شود.

با این حال، «کاردانو» همچنان بیش از ۷۰ درصد با اوج قیمتی تاریخی خود فاصله دارد. در زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال ADA با قیمت ۸۸/۰ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۴۸ ساعت گذشته، حدود ۳/۰ درصد افت دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری

شناسه : 250174
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *