افت اندک شاخص بورس در معاملات آخرین روز هفته

به گزارش جهان صنعت نیوز:   در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۹ میلیارد و ۱۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال و در بیش از ۵۷۴هزار و ۳۲۷ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال و در ۳۴۸ هزار و ۷۹۴ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۰۸ واحد افزایش به ۳۳۴ هزار و ۱۵۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۳۰ واحد رشد به ۲۰۹‌هزار و ۲۸۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۷۴ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، چهار هزارو ۱۹۳ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۵۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۵۲۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۴۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۰۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۷۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۵۸ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۴۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۵۳ واحد، ایران خودرو (خودرو ) با ۵۸۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۸۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۹۲ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۲۴۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۱۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۱۷ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۰۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)،‌ شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه چند رشته‌ای صنعتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۱۳۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۱ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۲۷۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۰ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال دادو ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار و ۵۳۳ نوبت بود.

نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، بیمه سامان (بساما)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، پالایش نفت شیراز (شراز) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، اعتباری ملل (وملل)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، پتروشیمی مارون (مارون) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 250336
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا