اعلام آمادگی برای سدسازی، خدمات نیروگاهی و ساخت جاده در ارمنستان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، وزیر صنعت، معدن تجارت با وزیر فرامنطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان دیدار و در زمینه همکاری در حوزه‌های حمل و نقل، معدن، ترانزیت و … گفت و گو کردند.

علیرضا پیمان‌پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این دیدار ضمن بیان توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در زمینه خدمات فنی و مهندسی بر آمادگی شرکت‌های ایرانی برای سدسازی و خدمات نیروگاهی و تأمین سوخت، بنزین و گازوئیل تاکید کرد.

وی افزود: هم اکنون حجم صادرات ایران به روسیه یک میلیارد دلار است که برنامه‌ریزی شده برای چهار سال آینده به ۷ میلیارد دلار برسد.

پیمان پاک ادامه داد: برای تحقق هدف تجارت یک میلیارد دلاری با روسیه نیاز داریم مسیرهای ترانزیتی را تقویت کنیم که یکی از مسیرهای ترانزیتی ارمنستان خواهد بود.

معاون وزیر صمت بر توسعه زیرساخت‌های ارمنستان در مسیرهای مبادلاتی تاکید کرد و افزود: شرکت‌های ایرانی آمادگی کامل دارند در ساخت جاده همکاری لازم را انجام دهند.

پیمان‌پاک در ادامه پیشنهاد داد که با توجه به اینکه کشور ارمنستان دارای معادن مس و مولیبدن است و عموماً این محصولات را به صورت کنسانتره به کشورهای دیگر صادر می‌کند و با توجه به اینکه قیمت گاز در ارمنستان گران است و امکان ذوب فلز وجود ندارد، یکی از شرکت‌های ایرانی که دارای تکنولوژی بیولیچینگ است، در این خصوص با کشور ارمنستان همکاری کند و این شرکت تولید شمش مس را بدون فناوری ذوب و با فناوری بیولیچینگ که نیازی به حرارت و ذوب ندارد، انجام دهد.

گفتنی است، در این دیدار سفیر ایران در ارمنستان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان حضور داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 250736
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا