گسترش نیروگاه‌های خورشیدی از تاکیدات مهم کمیسیون انرژی مجلس به وزارت نیرو

جهان صنعت نیوز|  قاسم ساعدی  با اشاره به کم و کیف راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی در کشور، گفت: گسترش این نیروگاه‌ها یکی از تاکیدات مهم کمیسیون انرژی مجلس به وزارت نیرو است به همین دلیل از سال گذشته به وزارت نیرو و دستگاه‌های دولتی مرتبط ماموریت توسعه انرژی خورشیدی داده شد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان خوزستان بستر مناسبی برای توسعه انرژی خورشیدی دارد به همین دلیل بخش خصوصی داخلی و خارجی توجه ویژه‌ای به این مهم کرده و کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌عنوان یک نهاد حمایتی قراردادهایی با متولیان امر در خوزستان انعقاد کرد تا حداقل درآمدی برای مردم در مناطق محروم ایجاد شود.

وی افزود: اگرچه اقدامات عملی خوبی صورت گرفته است اما اکثر قدم‌های برداشته شده هنوز در حد بخشنامه و تفامنامه بر روی کاغذ باقی مانده‌اند، لذا انتظار است انرژی‌های خورشیدی در استان‌های آفتاب‌گیر رونق و گسترش پیدا کند و خوزستان به‌ قطب انرژی خورشیدی کشور تبدیل شود.

ساعدی معتقد است دولت و وزارتخانه نیرو باید بخش خصوصی را جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه مهم و درآمدزا برای کشور آن هم در شرایط تحریم اقتصادی ترغیب و تشویق کنند چراکه انرژی خورشیدی می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه تولید برق را برطرف کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی علاوه بر کسب درآمد پایدار برای خانوارهای ساکن در مناطق روستایی و کاهش مهاجرت به شهرها از طریق ایجاد کسب و کار جایگزین کشاورزی در مناطق متاثر از خشکسالی، منجر به ارتقای سطح معیشت ساکنین مناطق مرزی و کمتر توسعه‌ یافته‌ای شده که این افراد دارای شرایط مساعد برای توسعه کسب و کار در سایر زمینه‌ها نیستند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 25104
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا