مسیر «خراسان»

علی هدیه *

پتروشیمی خراسان از جمله شرکت‌های تولیدکننده اوره در بازار سرمایه است و با توجه به روند نزولی که برای اوره جهانی می‌توان متصور بود، تحلیل این سهم بااهمیت خواهد بود. روند فعلی اوره جهانی از محدوده ۵۰۰ دلار تا ۸۶۰ دلار، رشد ۷۲ درصدی را رقم زده و پیش‌بینی می‌شود موج نزولی بعدی قبل از شکست سقف ۹۴۰ دلار آغاز خواهد شد. این روند می‌تواند باعث نزول مجدد قیمت جهانی اوره تا محدوده‌های ۶۰۰ دلار نیز بشود.

پتروشیمی خراسان نیز از محدوده ۱۳ هزار تومان موج نزولی جدیدی را آغاز کرده که این نزول تا ۹ هزار تومان ادامه داشته است. این موج در واقع موج ابتدایی یا A از الگوی نزولی جدید است. به همین خاطر در وضعیت فعلی، رشد قیمتی این سهم کاملا موقت تلقی شده و موج B از این الگو در حال شکل‌گیری است. این موج می‌تواند تا هر یک از محدوده‌های مقاومتی ۱۰ و سپس ۱۱ هزار تومان ادامه داشته باشد اما این رشد موقت تلقی می‌شود.

با واکنش منفی به هر یک از سطوح مقاومتی مذکور، روند نزولی سهم مجددا آغاز شده و موج نزولی آن را می‌توان مستعد شکست کف قیمتی ۹ هزار تومان در نظر گرفت. مهم‌ترین حمایت‌های پیش‌روی این موج نزولی برای خاتمه آن، سطوح هشت هزار تومان و هفت هزار و ۳۰۰ تومان است. موج نزولی مذکور نیز حداقل به مدت ۱۸ روز کاری ادامه خواهد داشت. با خاتمه موج نزولی مذکور، می‌توان نسبت به کلیت الگو و اینکه این الگوی نزولی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، تصمیم‌گیری کرد.

* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 251070
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا