سخنگوی دولت اعلام کرد: کاهش ۵ تا ۱۳ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی

به گزارش جهان صنعت نیوز: علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه، در تشریح مصوبات هفته گذشته دولت اظهار داشت: با توجه به تاکید رییس جمهور جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیمات مهمی برای کاهش و کنترل قیمت ها اتخاذ شد به ویژه تامین ارز مورد نیاز و کاهش قیمت برنج و گوشت. و از صنعت معدن هم خواسته شده تا کالاها با ۲۰ تا ۵۰درصد کاهش قیمت به نردم عرضه شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای کنترل قیمت لوازم خانگی در ماه اخیر شاهد کاهش ۵ تا ۱۳ درصدی لوازم خانگی تولید داخل بوده‌ایم و امیدوارم ایک مسیر با جدیت پیش برود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره سهام عدالت گفت: تا پایان امسال سود سهام عدالت توزیع می شود و با توجه به همکاری‌های خوب وزارتخانه‌های مرتبط امیدوارم شاهد واریزی سود سهام عدالت باشیم و دوبرابر سال گذشته سهامداران سود دریافت خواهند کرد.

بهادری جهرمی درباره تسهیل صدور مجوز کسب و کار و اهمیت آن اظهار داشت: ۱۳ سال از تصویب قانون گذشته و با توجه به کوتاهی ها در سنوات گذشته مشکلاتی در صدور مجوز وجود داشت.

وی متذکر شد که دولت سیزدهم در ۶ ماه فعالیت خود سعی کرده این کوتاهی‌ها را جبران کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی هم وزارت کار موفق شد همه ۵۰۹ مجوز را ۱۰۰درصد الکترونیکی صادر کند و به محض ثبت اطلاعات، همان لحظه برای متقاضی مجوز صادر شد.

بهادری جهرمی افزود: برای ۱۵۹ حوزه که مجوز محور بود مدارک برای مراجع ذیربط ارسال و بعد از سه روز تعیین تکلیف می شود.

وی تصریح کرد: ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر مجوز در حوزه میراث فرهنگی صادر شد که ۳۹ هزار و ۶۱۲ مجوز ثبت شده، ثبت‌محور بوده و در لحظه مجوز دریافت کردند و بقیه مجوزمحور بوده‌اند که پس از ثبت مدارک و سه روز تعیین تکلیف توانستند مجوز دریافت کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: مجوزهای ۲۰ دستگاه اجرایی در درگاه ملی انجام می شود و تا دیروز ۱۵ دستگاه ۱۰۰ درصدی به این درگاه متصل شده اند و دیگر امضای طلایی در این دستگاه‌ها نداریم.

سخنگوی دولت همچنین گفت که ۹۴۴ مجوز مختلف مشمول این درگاه هستند و با همین سرعت عملیاتی می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 251394
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا