اندروید «L12» منتشر شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «گوگل» در ماه اکتبر پیش‌نمایش اندروید «L12» را منتشر کرد تا نسخه مخصوص سیستم‌عامل خود برای دستگاه‌های بزرگ را نشان دهد. این آپدیت حالا امروز به‌صورت رسمی عرضه شده و در دنباله سال ۲۰۲۲ برای محصولات مختلفی از برندهای «سامسونگ»، «لنوو» و «مایکروسافت» در دسترس قرار می‌گیرد.

اندروید L12 ساخته شده تا سیستم‌عامل «گوگل» را به شکلی بهتر برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو با نمایشگر بزرگ‌تر از sp600 در دسترس قرار دهد. این نسخه خاص از اندروید برای اجرای همزمان چند برنامه بهینه‌سازی شده و می‌تواند اپلیکیشن‌ها را بهتر از قبل روی صفحات بزرگ اجرا کند. برای مثال در اندروید L12، پنل نوتیفیکیشن‌ها از فضای بیشتری که در صفحه وجود دارد برای نمایش تنظیمات و نوتیفیکیشن‌ها در دو ردیف استفاده می‌کند.

صفحه قفل هم در دو ردیف نوتیفیکیشن‌ها و ساعت را نشان می‌دهد. سایر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم مثل Settings نیز طوری بهینه‌سازی شده‌اند که بدون نیاز به ورود و خروج از هر بخش بتوانید تغییرات مدنظر خود را اعمال کنید. بخشی از تعاملات با سیستم هم تغییراتی داشته‌اند. برای مثال، کنترل پین یا الگوی قفل‌گشایی به گوشه صفحه آمده تا راحت‌تر در دسترس کاربر قرار بگیرد. «گوگل» همچنین می‌گوید اندروید L12 حالا بیشتر از قبل برای دستگاه‌های تاشو بهینه‌سازی شده و بهتر می‌تواند بین دو حالت بسته و باز جابه‌جا شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم‌عامل احتمالا نوار وظیفه آن است.

این بخش آیکون برنامه‌ها را نشان می‌دهد تا خیلی سریع بتوانید بین اپلیکیشن‌ها حرکت کنید. از طریق این بخش همچنین می‌توانید به سادگی برنامه‌ها را به قسمت‌های مختلف صفحه بکشید و وارد حالتSplit-Screen شوید. انتشار اندروید L12 ظاهرا پاسخی به iPadOS «اپل» است که برای تبلت‌های این شرکت توسعه پیدا کرده است.

«گوگل» وعده داده که در آینده هم به بهینه‌سازی هرچه بیشتر این سیستم‌عامل ادامه خواهد داد: «به ساخت قابلیت‌ها و کارکردهای بیشتر به منظور کمک ادامه خواهیم داد تا به شما کمک کنیم بهترین استفاده را از دستگاه‌های بزرگ خود در اندروید ۱۳ و نسخه‌های بعد از آن داشته باشید.»

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 251574
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا