فواد صادقی: مصاحبه شکدم با بی‌بی‌سی طراحی موساد بود

به گزارش جهان صنعت نیوز: یکی از این تحلیل‌ها را اما فواد صادقی تحلیلگر مسائل امنیتی بیان کرده. او درباره ماجرای کاترین شکدم و مصاحبه اخیر او با بی‌بی‌سی فارسی گفته: «اینکه بگوییم رسانه درون حاکمیتی و کاملا حرفه‌ای و با نفوذ بی‌بی‌سی تحت نفوذ سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی و علیه اسراییل است، یک حرف کودکانه است. اتفاقا برعکس است؛ این مصاحبه توسط خود موساد طراحی شده است.»

وی معتقد است که «این خانم توسط موساد دارد حمایت می‌شود و موساد می‌آید با بی‌بی‌سی این هماهنگی را انجام می‌دهند و این مصاحبه را ترتیب می‌دهند. به شکلی موضوع را تکذیب می‌کنند که کاملا در راستای همان اهداف خودشان است؛ یعنی به طعمه‌هایی که الان خیلی نگران هستند، همه آن مسوولین کشور که ممکن است مشکل اخلاقی داشته باشند، مشکل مالی داشته باشند، با این کدهایی که در این مصاحبه بیان شده، آرامش می‌دهند که چیزی را قرار نیست علنی کنیم ولی شما باید کاری که انتظار می‌رود را انجام دهید و هم بی‌بی‌سی، هم این خانم را با این مصاحبه سفید می‌کنند ولی در عین حال با اعتباری که به خودشان می‌بخشند هم علیه کشور استفاده می‌کنند و بحث بمب اتم را مطرح می‌کنند.»

وی از تنزل دادن یک موضوع مهم و راهبردی به یک موضوع زرد و اخلاقی یا مسائل جنسی انتقاد کرده و به یادآوری پرونده ترورهای هسته‌ای و نوع مواجهه سیستم امنیتی با آن می‌پردازد. او ضمن اشاره به اینکه «نخستین راه مواجهه با پروژه‌های نفوذ، کتمان و انکار موضوع توسط دستگاه‌های مسوول بوده است» گفت: «این دستگاه‌ها موظف بودند جلوی این کار را بگیرند و یا بعد از رخ دادن، مسیر نفوذ را مسدود کنند و با عوامل واقعی برخورد کنند ولی به دلیل ناتوانی و عدم اشراف کامل، تنها به انکار بسنده می‌شد. در این موضوع هم من می‌خواهم بگویم تقریبا شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. یک فردی که سابقه همکاری با موسسات امنیتی و مطالعاتی استراتژیک اسراییل را دارد و یهودی‌تبار تشکیلاتی است به عنوان تغییر مذهب وارد کشور می‌شود، به سرعت به آقای رییسی دسترسی پیدا می‌کند.

در مقاله‌ای که نوشته بود اظهار شده که در ملاقاتی که با رهبری داشتند حاضر بوده (ملاقات خصوصی نبوده ولی در صف اول حضور داشته). با او یک مصاحبه زنده می‌کنند، مقالات متعددی از او در خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای نظامی و سایت دفتر رهبری منتشر می‌شود و به سرعت یک تصویرسازی از او با عنوان یک تحلیلگر و منبع قابل اعتماد می‌شود. حتی در حمله «انتقام‌سخت» و اصابت موشک به پایگاه آمریکا در عراق هم به‌عنوان منبع خبری خبرگزاری سپاه معرفی می‌شود که «این حمله صد کشته داشته». بنابراین شاهد یک تصویرسازی از یک فردی هستیم که نفوذ داده شده به داخل ایران.»صادقی ادامه داد: این اتفاق می‌افتد و کسی هم مطلع نمی‌شود و هیچ دستگاهی حساس نمی‌شود. سال‌ها از این موضوع می‌گذرد و پس از روی کار آمدن دولت جدید و در آستانه بازگشت به برجام، سرویس مربوطه که موساد باشد می‌آید از این پروژه خودش رونمایی می‌کند. این مهره خودش را می‌سوزاند و لو می‌دهد و می‌گوید این پروژه بود؛ این صورت مساله است.

این فعال رسانه‌ای در مورد گام سوم این طراحی توضیح می‌دهد: گام اول پهن کردن تور و نفوذ و گام دوم کشیدن تور و گرفتن طعمه‌ها بود. گام سومی که این سیستم اجرا می‌کند این است که از طریق شبکه بی‌بی‌سی می‌آید مصاحبه‌ای را با این خانم پخش می‌کند که در آن هیچ اطلاعات خاصی داده نمی‌شود ولی ارتباطات غیراخلاقی تکذیب می‌شود. در واقع هم چهره این خانم را از حالت «پرستو» به یک چهره تحلیلگر بازسازی می‌کنند و هم به طعمه‌ها که در تور گرفتار شدند، اطمینان می‌دهند که اگر شما همکاری کنید ما نمی‌خواهیم هویت‌تان را افشا کنیم. بنابراین طعمه‌ها را در تور حفظ می‌کنند.فواد صادقی درباره مواجهه مسوولان با موضوع کاترین شکدم به انصاف‌نیوز گفت: این سه قدمی بود که توسط موساد برداشته شد اما ما چه کردیم؟ اشتباه بزرگ اول ما این بود که به محض اینکه متوجه این نفوذ شدیم یعنی سه تا چهار ماه قبل که این مقاله در تایمز اسراییل چاپ شد، نتوانستیم رصد و علاج کنیم و وقتی هم که موضوع توسط خود موساد در قالب کلیپ و عکس و فیلمی که با آقای رییسی است و مقالاتی که آرشیو داشته افشا شد، انکار کرده و صورت مساله را پاک کردیم. بعد هم آمدیم خودمان را معطوف کردیم به جنبه اخلاقی در حالی که نازل‌ترین و بی‌ارزش‌ترین مساله در این موضوع بود. این فرد طبیعتا برای آسیب رساندن به امنیت ملی در یک شبکه بزرگی کار می‌کرده است.

انصاف نیوز

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 251917
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا