سپاه مسوولیت حمله به اربیل را بر عهده گرفت/حمله در ساعت ۱:۲۰ دقیقه

به گزارش جهان صنعت نیوز:   سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همان موقع گفت که «گستاخی‌ رژیم کودک‌کش صهیونیستی بی‌مکافات نمی‌ماند» اما احتمالا فکرش را نمی‌کردند که این مکافات به این زودی‌ها سر برسد.دیشب اما وقتی پایگاه آمریکایی در اربیل هدف حمله راکتی قرار گرفت، شصت‌شان خبردار شد که این کار از کجا آب می‌خورد چراکه این حمله کدهای واضحی داشت که سرها را به سوی ایران برگرداند. اول اینکه طبق گزارش صابرین‌نیوز، حداقل از چهار موشک بالستیک استفاده شده بود و دوم اینکه حمله در ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد یعنی همان ساعتی که سردار سلیمانی را ترور کرده بودند انجام شد. صابرین‌نیوز با اشاره به ساعت حمله نوشته بود «به هیچ وجه تصادفی نیست». تصادفی هم نبود چون سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مسوولیت آن را بر عهده گرفت.

روابط‌عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای با اشاره به هدف قرار گرفتن «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

در این بیانیه آمده بود: «در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.  بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشان ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهیم داد.»

درباره خسارت و تلفات این حمله جزئیاتی منتشر نشد. فقط اینکه خبرنگار نظامی رویترز توئیت کرده بود که در این حمله کسی از ارتش آمریکا مجروح نشده است.

واکنش‌های داخلی به این موضوع اما قابل توجه بود، چرا که در فاصله انجام حمله تا صدور بیانیه سپاه تقریبا همه ساکت بودند. فقط علی خضریان نماینده مجلس بود که در صفحه توئیتر خود نوشت: «عملیات موشکی بامداد امروز به مقرهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اربیل، ضمن به رخ کشیدن اشراف اطلاعاتی از اقدامات خرابکارانه موساد، در میدان عمل نشان داد نه تنها دوران سیاست صبر استراتژیک پایان یافته است، بلکه هرگونه ضربه‌ای با ضربه شدیدتر پاسخ داده خواهد شد.» او افزود: «عملیات موشکی اربیل همچنین پیام مهمی در درجه اول به مقامات اقلیم کردستان عراق و در درجه بعدی به سران همه کشورهای منطقه بود که در صورت صدور هرگونه مجوز برای حضور نظامی یا جاسوسی صهیونیست‌ها امنیت آنها با چالشی جدی مواجه خواهد شد.

جالب آنکه عباس مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در موضعی متفاوت که معلوم شد غلط و از سر ناآگاهی هم بوده، با اشاره به اینکه موشک‌باران اربیل ارتباطی به ما ندارد، گفت: انتقام جمهوری اسلامی از رژیم صهیونیستی بسیار جدی، سخت، آشکار و پشیمان‌کننده خواهد بود.

وی افزود: ملت‌های منطقه دشمن رژیم صهیونیستی هستند. رژیم صهیونیستی بداند که رفت و آمد با برخی کشور‌ها نمی‌تواند او را به اهدافش برساند.

بعد که روابط عمومی سپاه بیانیه داد؛ وضعیت کاملا متفاوت شد و سیاسیون به خصوص در جبهه اصولگرا گویی که مجوز توئیت و سخن گفتن گرفته باشند، شروع کردند. مثلا عبدالله گنجی مدیرمسوول همشهری توئیت کرد: ساعت ۱:۲۰ می‌تواند مبدا یک تاریخ در روند تحولات منطقه‌ای و جهانی باشد.

مهدی فضائلی نوشت: وقتی می‌توانیم تهدید کنیم، تهدید را در زمان مناسب اعمال کنیم و اعمال قدرت را رسما اعلام و مسوولیت آن را بپذیریم، علاوه بر مجازات خاطی، قدرت بازدارندگی را بالا می‌بریم. همه این مراتب در عملیات موشکی شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها تحقق یافت.

محمدسعید احدیان دستیار رسانه‌ای رییس مجلس نیز با هشتک حمله موشکی و حمله بازدارنده در صفحه توئیتر خود نوشت: تجربه اوکراین نشان داد، برای حفظ امنیت کشور، اگر زدند باید بزنی.

فرید مدرسی فعال رسانه‌ای مورد علاقه اصولگرایان نیز نوشت: حمله موشکی دیشب به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق، تنها پیامی به رژیم صهیونیستی نبود، بلکه به مسعود بارزانی هم بود تا بداند ایران پایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه را تحمل نمی‌کند و واکنش نشان می‌دهد. امارات هم می‌داند. مقتدی‌صدر هم آگاه باشد که ناگهان شبانه بیانیه ندهد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 252345
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا