استیو وزنیاک پیش‌بینی کرد؛ بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری!

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «وزنیاک» که پیش‌تر از «بیت‌کوین» به عنوان «طلای خالص» یاد کرده بود، با حضور در یک پادکست نظرات خود درباره رمزارزها را به اشتراک گذاشت. او در ابتدا به سرمایه‌گذاری خود روی «بیت‌کوین» پرداخت: «ابتدا مقدار زیادی بیت‌کوین خریدم تا متوجه شوم با این چیز جدید چگونه باید کار کرد؟ چگونه چیزی را آنلاین می‌توان خرید؟ چگونه چیزهایی را در کشورهای دیگر می‌توان خریداری کرد و چگونه برای یک دونات در کشور دیگری هزینه می‌کنید؟ چگونه می‌توان دستگاه خودپردازی را پیدا کرد که با بیت‌کوین کار می‌کند؟ می‌خواهم آزمایش کنم و تمام این کارها را یاد بگیرم.» بنیانگذار «اپل» در ادامه توضیح داد: «سپس قیمت بیت‌کوین بسیار بالا رفت. ترسیدم و تمام آن به جز یک بیت‌کوین را فروختم.»

«وزنیاک» درباره هدف خود از انجام این کارها توضیح می‌دهد که قصد داشته به اندازه کافی آنها را مورد آزمایش قرار دهد و همچنان از آنها پول دربیاورد. او خاطرنشان کرد که قیمت «بیت‌کوین» دو بار افزایش یافت و از آنها درآمد کسب کرده است. او حتی در ادامه مصاحبه خود، درباره قیمت «بیت‌کوین» نیز پیش‌بینی کرد: «به تازگی فکر می‌کنم ارزش بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.» او درباره پیش‌بینی خود توضیح می‌دهد: «فقط نمی‌دانم این احساس را کجا دریافت می‌کنید. هیچ درک ریاضی برای آن وجود ندارد و واقعا از صمیم قلب چنین چیزی را احساس می‌کنم. [هم اکنون] علاقه و گرایش بسیار زیادی به رمزارزها وجود دارد.» هرچند به نظر می‌رسد که او به خرید و فروش «بیت‌کوین» علاقه زیادی دارد، اما توضیح می‌دهد که یک سرمایه‌گذار نیست و در زندگی خود هیچ‌وقت روی سهام سرمایه‌گذاری نکرده است.

رشد بازار رمزارزها در گرو آتش‌بس در اوکراین

طی یک ماه گذشته، دارایی‌های با ریسک بالا مانند سهام، رمزارزها و کالاها نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کردند که نشان‌دهنده عدم اطمینان بالا در میان سرمایه‌گذاران است. پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از مثبت بودن مذاکرات خبر داد، قیمت «بیت‌کوین» یک رشد هفت درصدی را تجربه کرد. با این حال، با تشدید دوباره جنگ بین روسیه و اوکراین، این رالی صعودی کوتاه‌مدت بود. سرکوب‌های نظارتی در بازار کریپتو نیز به افزایش احساسات منفی در میان ‌معامله‌گران کمک کرده است. به گزارش رویترز، چندین شرکت رمزارزی مستقر در امارات متحده عربی با سیل درخواست‌های مشتریان روسی برای نقد کردن میلیاردها دلار دارایی دیجیتال مواجه شده‌اند. همچنین کاخ‌سفید و گروه ۷، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام و تصریح کرده‌اند که دستورالعمل استفاده از رمزارز برای فرار از تحریم‌ها به زودی منتشر خواهد شد. به گفته تحلیلگران، تا زمانی که آتش‌بس پایداری در اوکراین اتفاق نیفتد، عدم اطمینان در میان معامله‌گران همچنان وجود خواهد داشت. در مقابل، در صورت تسهیل شرایط مربوط به جنگ، انتظار می‌رود بازار سهام روند رو به ‎رشدی بگیرد. در این صورت، با توجه به همبستگی بالای بین بازارهای سهام و کریپتو، «بیت‌کوین» و سایر رمزارزها نیز مسیر بازیابی سهام را دنبال خواهند کرد.

رمزارزی که در بازار نزولی ۴۰ درصد سود داد

در حالی که بسیاری از رمزارزها از افت قیمتی رنج می‌برند، «کادنا» یکی از پروژه‌هایی است که روند معکوسی را در پیش گرفته و بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است. داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت KDA با یک رشد ۴۰ درصدی، از کف ۹۴/۵ دلاری خود در ساعات اولیه ۱۱ مارس به ۲۸/۸ دلار رسیده است. به گفته تحلیلگران، سه دلیل برای رشد اخیر قیمت ارز دیجیتال KDA وجود دارد. اولین دلیل و بزرگ‌ترین محرک KDA، لیست شدن این ارز دیجیتال در صرافی «بایننس» است که در تاریخ ۱۱ مارس اتفاق افتاد. علت دومی که به افزایش قیمت KDA کمک کرده، راه‌اندازی پروتکل‌های جدید در شبکه «کادنا»، از جمله کادکس، اولین صرافی غیرمتمرکز در این اکوسیستم است که انجام معاملات بدون کارمزد گس را امکان‌پذیر می‌کند. سومین عاملی که باعث افزایش قیمت رمزارز «کادنا» شده، انتشار نقشه راه آینده این پروژه است که در آن، راه‌اندازی استاندارد بومی این اکوسیستم برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به نام مارمالاد به چشم می‌خورد. از دیگر پیشرفت‌های قابل‌توجهی که در نقشه راه «کادنا» برنامه‌ریزی شده‌اند، می‌توان به راه‌اندازی توکن‌های رپد بومی مانند kBTC، Keth و kUSD و همچنین، توسعه زیرساخت پلتفرم وام‌دهی این پروژه اشاره کرد.

کوره شیباسوزی متوقف نمی‌شود

از سوی دیگر حساب توئیتریshib_superstore@ که صفحه رسمی استودیوی بازی Johnson برای سوزاندن شیبا است، اعلام کرده که همچنان به کمپین‌های توکن‌سوزی خود ادامه می‌دهد و تاکنون، ۷/۱۴۰ میلیون «شیبا اینوی» دیگر به برنامه توکن‌سوزی این تیم اضافه شده است. به گزارش سایت «یوتودِی»، اوایل ماه جاری گزارش شده بود که این تیم توانسته حدود نیم میلیارد SHIB برای رویداد توکن‌سوزی ماه‌های فوریه و مارس جمع‌آوری کند. این شرکت بخشی از سود تبلیغاتی حاصل از بازی‌های موبایلی خود را برای خرید SHIB استفاده می‌کند. علاوه بر این، shibburn@، تیم دیگری که به طور فعال SHIB را می‌سوزاند نیز طی ۴۸ ساعت گذشته، حدود ۰۶/۱۱ میلیون توکن شیبا را به آدرس‌های مرده ارسال کرده یا به عبارتی، سوزانده است. این توکن‌های سوخته به ‌طور دائم از گردش خارج می‌شوند که انتظار می‌رود این موضوع در آینده نزدیک، باعث افزایش قیمت این میم توکن شود. از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، تعداد کیف پول‌های دارای SHIB تقریبا ۲۰۰ هزار عدد افزایش یافته است. این رقم در اواخر سال ۲۰۲۱، به اوج یک میلیونی خود رسیده بود. به این ترتیب، «شیبا» در حال حاضر، ۸۰۶/۱۹۶/۱ کاربر دارد.

آشتی غول پرداخت «استرایپ» با «بیت‌کوین»

همچنین غول پرداخت استرایپ که چهار سال پیش پردازش پرداخت با «بیت‌کوین» را متوقف کرده بود، با راه‌اندازی مجموعه‌ای از محصولات برای حمایت از کسب‌و‌کارهای رمزارزی، بار دیگر وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده است. این شرکت اکنون می‌گوید: «خوش‌بینی ما برای آینده ارزهای دیجیتال بی‌اساس نبود. پذیرش کریپتو در حال افزایش است.»

به گزارش سایت بیت‌کوین‌نیوز، «استرایپ» یک شرکت زیرساخت پرداخت است که مقر اصلی آن در سانفرانسیسکو و دوبلین بوده و ۱۴ دفتر در سراسر جهان دارد. طبق وب‌سایت آن، میلیون‌ها شرکت در بیش از ۱۲۰ کشور- از جمله «آمازون»، «گوگل»، «شاپیفای»، «مایکروسافت»، «اسپاتیفای»، «اوبر» و «نزدک»- از «استرایپ» برای راه‌اندازی، اجرا و توسعه کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنند. «جان کالیسون»، هم‌بنیانگذار «استرایپ»، با انتشار توئیتی اعلام کرد که شرکت او اکنون از کسب‌و‌کارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی‌ها، کیف پول‌ها و بازارهای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، پشتیبانی می‌کند. «استرایپ» یکی از اولین شرکت‌های بزرگی بود که در سال ۲۰۱۴، «بیت‌کوین» را پذیرفت. با این حال، این شرکت در آوریل سال ۲۰۱۸ پردازش تراکنش‌های «بیت‌کوین» را به ‌دلیل مسائل مربوط به اندازه بلاک متوقف کرد. به گفته «استرایپ»، این مسائل باعث می‌شد که «بیت‌کوین» برای پرداخت‌ها کمتر مفید واقع شود. حال و پس از چهار سال، این شرکت در یک پست توضیح می‌دهد: «ما آموخته‌ایم که خوش‌بینی ما برای آینده ارزهای دیجیتال بی‌اساس نبوده است. از پیشرفت‌های جدید در زیرساخت‌های بلاکچینی گرفته تا علاقه گسترده موسسات مالی بزرگ، پذیرش کریپتو در حال افزایش است.» «استرایپ» می‌گوید: «برای حمایت بهتر از مشتریان خود و ادامه رشد تولید ناخالص داخلی اینترنت، ما در تلاش هستیم تا دسترسی به زیرساخت‌های مالی جهانی امروزی را برای کسب‌و‌کارهای رمزارزی فراهم کنیم. و این کار را با همکاری با FTX و Blockchain.com برای گسترش دسترسی مصرف‌کنندگان به ارزهای دیجیتال، شروع کرده‌ایم.»

زمان درخشش «دوج‌کوین» رسیده است

همچنین قیمت «دوج‌کوین»، میم کوین برتر و محبوب جهان، تقریبا ۸۴ درصد از اوج تاریخی خود سقوط کرده و در زمان انتشار این خبر، در محدوده ۱۱/۰ دلار در نوسان است. به گزارش سایت «ای‌ام‌بی‌کریپتو»، از ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ تا به امروز، DOGE سه سقف‌ پایین‌تر (Lower Highs) و کف‌ پایین‌تر (Lower Lows) را ثبت کرده که اتصال این نقاط با استفاده از خطوط روند، شکل‌گیری یک الگوی کنج نزولی را نشان می‌دهد. این ساختار تکنیکال یک صعود ۳۴ درصدی را پیش‌بینی می‌کند که این رقم با افزودن فاصله بین اولین نوسان بالا(swing high) و نوسان پایین (swing low) به نقطه بریک‌آوت به دست آمده است. بنابراین با فرض اینکه بریک‌آوت حدود ۱۳۳/۰ دلار رخ دهد، هدف این الگو سطح ۱۷۸/۰ دلاری خواهد بود. با این حال، سرمایه‌گذاران باید توجه زیادی به بریک‌داون اخیر در ۱۲۴/۰ دلار داشته باشند. افزایش قیمت «دوج‌کوین» به بالاتر از این مانع می‌تواند اعتماد را در میان خریداران افزایش دهد و این پیشرفت می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای شروع یک رالی گاوی عمل کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری

شناسه : 252379
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *