صعود شاخص بورس در معاملات امروز بازار

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۴۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال و در بیش از ۴۷۹ هزار و ۲۶۱ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۶۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال و در ۳۲۰ هزار و ۱۵۱ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۲۲۱ واحد افزایش به ۳۴۰ هزار و ۱۷۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۶۲ واحد رشد به ۲۱۲‌هزار و ۳۵۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه‌هزار و سه واحد و شاخص بازار دوم، یک‌هزار و ۳۸۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۸۵۰ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۵۲۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۹۲ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۶۷ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۱۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۰۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۶۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۰۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۷۹ واحد و آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۸۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۵۸ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۹ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۵۰ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۵۹ هزار و ۱۱۰ نوبت بود.

نمادهای تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه سامان (بساما)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، صنعتی بهپاک (بهپاک) و صنایع مادیران (مادیرا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 252676
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا