رشد ۵۹ هزار واحدی شاخص بورس در سال ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در سالی که گذشت تعداد ۱۶۰۲میلیارد و ۶۳۵میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۲۴۱۲هزار و ۵۳۱میلیارد ریال در بیش از ۱۵۱میلیون و ۵۳۲هزار و ۶۸۹۴دفعه طی ۲۳۹روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۱۸۲میلیارد و ۶۲۱میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۱۰۰هزار و ۸۸۵میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۲۳۹روز در مجموع تا پایان هفته گذشته با ۵۹هزار و ۵۴۰واحد افزایش، معادل ۴.۵۵درصد رشد کرده و به رقم یک میلیون و ۳۶۷هزار و ۲۴۷واحد رسیده است. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۹۱هزار و ۵۳۱واحد کاهش، معادل ۲۰.۸۱درصد افت کرده و رقم ۳۴۸هزار و ۲۷۰واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۹۵هزار و ۲۴واحد افزایش در این مدت به رقم ۱۰۶۴هزار و ۱۲۳واحد و شاخص بازار دوم با ۴۳هزار و ۳۷۳واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۵۵۹هزار و ۳۷۵واحد رسیده‌اند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۹.۸۱درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱.۶۷درصد افت همراه شده‌اند.

افزایش ۶ هزار واحدی شاخص بورس در اسفندماه

در جریان معاملات بازار سرمایه در اسفندماه امسال طی ۱۹روز معاملاتی تعداد ۱۳۴میلیارد و ۷۶۶میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱۹هزار و ۸۸۶میلیارد ریال در بیش از ۷ میلیون و ۴۳۳هزار و ۱۲۷دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۶.۳۹، ۲۸.۶۲ و ۲.۲۴ درصد رشد را نسبت به ماه قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۷۹۶۹میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۷۷هزار و ۸۳۷میلیارد ریال نیز در ماه گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۶.۷۳ درصد رشد و ۰.۲۱ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان اسفندماه با ۶هزار و ۶۳واحد افزایش، معادل ۶.۶۳درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۶۷هزارو ۲۴۷واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۳هزار و ۱۸۱واحد افزایش، معادل ۷.۱۳ درصد رشد کرد و رقم ۳۴۸هزار و ۲۷۰واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۸۵هزار و ۴۴۷واحد افزیش به رقم ۱۰۶۴هزار و ۱۲۳واحد و شاخص بازار دوم با ۹۹هزار و ۶۲۳واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۵۵۹هزار و ۳۷۵واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۸.۷۳درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۴.۰۵درصد افزایش همراه شدند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 253304
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا