بازدید خاندوزی از روند عملیات ساخت بندر خشک آپرین در شهرستان اسلامشهر

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از وزارت اقتصاد و دارایی ایران، این بازدید که با دعوت و پیگیری «مهدی شریفیان» نماینده مردم اسلامشهر، ری، تهران شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی انجام شد، «سید احسان خاندوزی» به همراه مدیرعامل راه آهن  و رئیس کل گمرک کشور، فرماندار و شهردار اسلامشهر و جمعی از مقام‌های استانی از بخش‌های مختلف ایستگاه آپرین و منطقه ویژه این بندر خشک بازدید کرده و موانع و مشکلات موجود برای ایجاد بزرگترین بندر خشک کشور را مورد بررسی قرار داد.

با دستور وزیر اقتصاد مقرر شد، مسوولان راه آهن با سرعت بیشتری زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مورد نیاز استقرار گمرک را فراهم کنند.

در بندر خشک آپرین که به عنوان نخستین بندر خشک کشور محسوب می‌شود و بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین رئیس کل گمرک کشور با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ عملیات احداث آن در زمینی به مساحت یک‌هزار هکتار آغاز شده، قرار است بیش از ۶۰ درصد از کالاهای ورودی کشور دریافت و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

با ساخت و بهره برداری از بندر خشک‌ آپرین بیش از پنج‌هزار فرصت شغلی ایجاد و گام بلندی در راستای تحقق جهش تولید و تسریع در عملیات ترخیص و ورود کالا به کشور برداشته می‌شود.

کاهش حمل و نقل جاده‌ای، کاهش سوخت و افزایش سرعت انتقال کالا را می‌توان از دیگر مزایای بهره‌برداری از بندر خشک آپرین نام برد که قرار بود در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ فاز نخست این بندر به بهره‌برداری برسد، اما با گذشت نزدیک به ۲۳ ماه هنوز این امر محقق نشده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 254983
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا