تصمیم نهایی درمورد تعطیلی پایتخت امشب اعلام می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: محسن منصوری عصر جمعه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران افزود: در حال حاضر براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور و همچنین سازمان محیط زیست روند آلودگی رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: در آغاز جلسه نیز شاخص آلودگی هوا برابر با ۴٧٠ (رو به کاهش) و اکنون برابر با ۴٣٠ مطرح می‌شود. جنس این آلودگی نیز با آلودگی شیمیایی متفاوت و بر این اساس خطرات ناشی از آن نسبت به آلودگی هوا در زمستان (آلودگی‌های خودرویی و…) کمتر خواهد بود.

منصوری ادامه داد: در هر حال حاضر به دلیل اهمیت سلامت شهروندان و با توجه به تداوم وزش باد و بارندگی‌های احتمالی، تصمیم قطعی در خصوص تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و ادارات ۲۲ شب اعلام خواهد شد.

وی افزود: فردا (شنبه ٢٠ فروردین) نسبت به امروز کاهش آلایندگی‌ها ادامه داشته اما بطور قطع هوا پاک نخواهد بود. از این رو بخشی از محدودیت‌ها همچون فعالیت در فضای باز، لغو بازی فوتبال با توجه به صیانت از سلامت بازیکنان و هواداران و ممنوعیت حضور دانش‌آموزان، بیماران تنفسی در فضای باز اعمال می‌شود.

استاندار تهران تاکید کرد: ادامه محدودیت‌ها نیز تا ۲۲ امشب اعلام و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی افزود: دستگاه‌های خدماتی نظیر اورژانس هم در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته و در صورت لزوم خدمتگزاری خواهند بود.

عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران امروز (جمعه ۱۹ فروردین ماه)  اعلام کرد: در جلسه عصر امروز آخرین وضعیت آلودگی هوا بررسی و در خصوص تعطیلی مدارس و ادارات تصمیم‌گیری خواهد شد.

سازمان هواشناسی نیز امروز در هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک برای تهران، قم، البرز و شماری استان دیگر خبر داد و توصیه کرد: مردم از سفر در جاده‌ها و مسیرهای شن‌خیز و همچنین تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده خودداری کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 255034
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا