xtrim

پژو و پراید رکورددار تصادف‌های نوروزی

به گزارش جهان صنعت نیوز: سردار سیدکمال هادیان‌فر با اعلام این خبر گفت: ۳۵ درصد تصادفات برون‌شهری به دلیل واژگونی‌ها بوده و ۵۴ درصد تصادفات هم در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است که البته تا قبل از امسال ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌داد.رییس پلیس راهور گفت: در تصادفات منجر به فوت و جرحی نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۸۶ درصد خودروهای داخلی دخیل بودند، اما شاید این عدد به دلیل فراوانی خودروهای داخلی باشد و ۱۴ درصد هم خودروهای خارجی نقش داشتند و رکورددار تصادفات پژوها (پژو ۴۰۵، پارس و ۲۰۶) و بعد پراید بوده است.

وی درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۱ پلیس راهور عنوان کرد: جدی‌ترین موضوع این است ‌که تمام دستگاه‌ها را در ایمنی تردد و کاهش تصادفات پای کار بیاوریم. همچنین به دنبال هدف‌گذاری منطقی و شدنی در برنامه هفتم توسعه یعنی به دنبال کاهش ۵۰ درصدی تصادفات مرگبار در پایان این برنامه هستیم‌. وی اظهار کرد ما به دنبال مسوول‌سازی و تعیین سهم دستگاه‌ها در بحث تصادفات، در پی هوشمندسازی پلیس راهور هستیم. در سال ۱۴۰۱ بنا داریم در اعمال قانون کمترین تنش را داشته باشیم و بیشتر از فناوری و سامانه‌ها بهره ببریم. هادیان‌فر تصریح کرد: خودمان را مسوول می‌دانیم، بنا بر قانون و تایید وزارت صمت، سازمان استاندارد و سازمان محیط‌زیست باید پلاک کنیم اما اگر اینها دخالت نکنند حتما ارائه پلاک را متوقف می‌کنیم و دیگر اینگونه خودروها را پلاک نمی‌کنیم.

رییس پلیس راهور خاطرنشان کرد: چرا هر روز باید شاهد تصادفات دلخراش باشیم همچنین برابر قانون ما مکلف به تعیین سهم تقصیر دستگاه‌ها در تصادفات هستیم و این کار را می‌کنیم به طور مثال در تصادف پژو ۴۰۵ با پژو پارس محور لرستان به نورآباد که هشت نفر زن و بچه در آتش سوختند، ۳۳ درصد خودروساز مربوطه را در کروکی در شورای ترافیک استان مقصر دانستیم و پرونده قضایی را برای قاضی محترم لرستان فرستادیم تا رسیدگی شود.وی افزود: از این به بعد نیز به همکاران ابلاغ کردیم که برای دستگاه‌ها سهم تقصیر در تصادفات تعیین کنند لذا امیدوارم دستگاه‌های قضایی در این رابطه ورود جدی‌تری داشته باشند.

opal

این مقام انتظامی درباره واردات خودرو نیز گفت: تاکید داریم که کشور به سمت خودکفایی برود و حتما محصول کیفی و ایمن داشته باشیم.هادیان‌فر گفت: در سال ۸۴ تا ۸۶ یکی از شاخصه‌های بسیار مهم که ۲۷ هزار کشته سوانح رانندگی را به ۱۶ هزار در هر سال رساند، بحث واردات خودرو استاندارد و ایمن در کشور بود، ما نیازمند استفاده از خودروی ایمن و باکیفیت و نه لوکس و فاخر هستیم تا در تصادف کمتر شاهد فوتی باشیم لذا واردات منجر به ایجاد بازار رقابت برای خودروسازهای داخلی و بهتر شدن آنها می‌شود اما در صورت عدم رقابت، مردم مجبور به خرید محصولی هستند که امروز همه به آن بی‌کیفیت می‌گویند.

اخبار برگزیده
شناسه : 255626
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *