روایتی تازه از ضیافت افطاری رئیسی با اصحاب رسانه

به گزارش جهان صنعت نیوز: میزبانی یکشنبه شب هفته جاری رئیس‌جمهور از مدیران رسانه‌ها از جناح‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی با استقبال گسترده فعالان رسانه‌ای همراه شد و بازتاب‌های فراوانی داشت؛ نشستی که بسیاری از چهره‌های شاخص رسانه‌ای از آن به‌عنوان مُقوّم تعامل دولت و رسانه‌ها یاد کرده و از لزوم تکرار آن حتی با حضور خبرنگاران در کنار مدیران رسانه‌ها برای هم اندیشی هر چه بیشتر اصحاب رسانه با بالاترین مقام اجرایی کشور برای تبیین دقیق شرایط، رفع مشکلات و بهبود وضع موجود سخن گفتند.   

حجت‌الاسلام «حمید رسایی» مدیرمسئول هفته‌نامه‌ «۹ دی»  با روایت بخش‌هایی از آنچه در ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه گذشت، اظهار داشت: در این دیدار همه افرادی که تمایل داشتند صحبت کردند و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. نکته جالب این دیدار، بی‌تکلف بودن و صمیمیت حاکم بر نشست بود. 

وی ادامه داد: به نظرم مدیران نشریات اصلاح‌طلب آرزو داشتند در دولت قبلی این‌گونه بی‌تکلف، صمیمی، راحت و بدون اینکه احساس فاصله کنند با رئیس‌جمهور حرف بزنند و من این را به صراحت به مدیرمسئول یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب گفتم که آرزویت بود که رئیس‌جمهور قبلی با شما اینطور صمیمی حرف بزند. 

دعوت رؤسای جمهور قبل از مسئولان رسانه‌ها گزینشی بود

مدیرمسئول هفته‌نامه‌ «۹ دی» با با اشاره به دعوت از همه طیف‌ها در این نشست، اظهار داشت: اصحاب رسانه از طیف‌های مختلف در دیدار آقای رئیسی حضور داشتند و من می‌دیدم آقای رئیسی هنگام افطار هم با آنها درباره سفر به روسیه و تاجیکستان و دیگر کشورها که رفته بود صحبت می‌کرد و به سؤالات‌شان پاسخ می‌داد؛ در حالی‌ که در دوره قبل منتقدان به این محافل دعوت نمی‌شدند و گزینشی عمل می‌شد. 

 حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه دیدار رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه در کل بی‌تکلف، راحت و با صمیمیت خاصی بود، تصریح کرد: در این دیدار هر کسی حرف‌های خود را آزادانه زد و برخی هم انتقاد کردند و فضا به‌گونه‌ای بود که مدیرعامل خبرگزاری‌ای که رسانه‌اش علیه آقای رئیسی فعالیت داشت، بیش از نشریات همسو با آقای رئیسی حرف زد.

مشی سیاسی آیت‌الله رئیسی منطبق با شعارهای انتخاباتی اوست

«محمد میرزایی» مدیرعامل خبرگزاری «برنا» که از دیگر مهمانان ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه بود، در این خصوص گفت: در مراسم افطاری یکشنبه شب، نمونه‌ واقعی از رئیس‌جمهور مردمی به نمایش درآمد؛ رئیس‌جمهوری که نشان داد اولویتش سیاسی نیست، بلکه به دنبال تحقق مطالبات به‌حق مردم و حل مسائل اصلی کشور است.

وی افزود: به همین دلیل از همه طیف‌های سیاسی دعوت شد و همه کسانی که متقاضی صحبت بودند، به صراحت و در فضایی آرام و صمیمی مسائل و موضوعات مدنظر خود را مطرح کردند.

میرزایی یادآور شد: حتی کنار آقای رئیسی دو مسئول رسانه از دو جناح مختلف نشسته بودند که همه اینها یک نشست متفاوت را نشان می‌دهد. در چند دهه اخیر شاید نشستی به این شکل که رئیس‌جمهور طیف‌های مختلف را دعوت کند، نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: حتی رفتار آقای رئیسی با مدیران رسانه‌های مختلف بعد از اتمام جلسه رسمی هم نشان‌دهنده‌ی تحقق شعارهای دولت بود؛ دولتی که به دنبال تشکیل «ایران قوی» است حتماً وقت و انرژی برای اظهارنظر گروه‌های مختلف خواهد گذاشت و آقای رئیسی در شب ضیافت افطاری این را به معنای واقعی کلمه نشان داد.

مدیرعامل خبرگزاری برنا نکته بسیار مهم این نشست را پذیرا بودن آیت‌الله رئیسی از همه نظرات و انتقادات دانست که فقط به شنیدن بسنده نکرد و گفت: افرادی که در حضور رئیس‌جمهور صحبت می‌کردند، کلیت فضا را مثبت توصیف کرده و اتفاقاً منتقدان دولت که در طیف سیاسی مخالف دولت تعریف و دسته‌بندی می‌شوند هم از اینکه رئیس‌جمهور در مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم دو بار با رسانه‌ها نشست داشته و از همه طیف‌ها هم برای حضور در این جلسات دعوت شده، ابراز خوشحالی می‌کردند.

وی اضافه کرد: نوع صحبت‌ها و پیشنهادات ارائه شده در نشست به‌گونه‌ای بیانگر ابراز رضایت همه گروه‌ها و استقبال آنها از روحیه و مشی مردمی و سعه صدر رئیس‌جمهور در شنیدن نظرات مختلف و نقدها بود که اغلب سخنرانان به این موضوع اشاره می‌کردند.

میرزایی در پایان تصریح کرد: در فضای فعلی کشور، رفتار سیاسی آقای رئیسی و پذیرش این رفتار از طرف مسئولان حاضر در نشست، نشان‌دهنده این بود که مشی سیاسی رئیس‌جمهور مبتنی بر یک رفتار عاقلانه و کاملاً منطبق با شعارهای انتخاباتی اوست.

اصحاب رسانه در ضیافت رئیس‌جمهور در ارائه نظر آزاد بودند

«حسن روزی‌طلب» مدیرمسئول روزنامه «ایران» هم نشست افطاری مدیران مسئول رسانه‌ها با رئیس‌جمهور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: حدود ۶۰ مسئول رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی و صداوسیما و از سلیقه‌های مختلف در این نشست حاضر شدند و همه آن‌هایی که اسم نوشته بودند، اظهار نظر و صحبت کردند.

وی با بیان اینکه وقت صحبت رئیس‌جمهور کمتر از ۱۵ دقیقه بود، افزود: بحث مشترک، لزوم حفاظت از سرمایه اجتماعی دولت و امیدآفرینی بود و بخشی هم درخواست صنفی داشتند و روزنامه‌های مکتوب، بحث کاغذ را مطرح کردند که وزارت ارشاد قول مساعد داد این موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

روزی‌طلب با اشاره به تجلیل آقای دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از رئیس‌جمهور به‌خاطر برگزاری این نشست، اظهار داشت: یک هم اندیشی خوبی بود که اگر این مسأله ادامه‌دار باشد، می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

مدیرمسئول روزنامه ایران با اشاره به استقبال اصحاب رسانه از ارائه آزادانه نظرات‌شان در دیدار با رئیس‌جمهور، تصریح کرد: افراد حاضر در نشست مدیران مسئول بودند که در قبال اخباری که انتشار می‌دهند مسئولیت دارند و تعامل آنها با دولت قطعاً سبب بهبود کارکرد رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی می‌شود.

روزی‌طلب این نکته را هم مورد تأکید قرار داد که دولت هم باید جدی‌تر در حوزه رسانه وارد شده و نقش حمایتی خود را ایفا کند چرا که عدم حمایت اصولی دولت از رسانه‌های مسئول، باعث می‌شود رسانه‌های غیرمسئول و فِیک جای رشد بیشتری پیدا کنند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 256027
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا