واکنش کاهشی سکه به افت قیمت دلار

به گزارش جهان صنعت نیوز: نرخ دلار در بازار آزاد در دو هفته گذشته پس از ماه‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۶ هزار تومان وارد محدوده قیمتی ۲۷ هزار تومان شد.

اما این رشد قیمت دوام چندانی نداشت و با انتشار اخبار آزادسازی بخشی از منابع ارزی کشور و ممنوعیت معاملات فردایی ارز، امروز دوباره شاهد بازگشت بهای دلار به کانال ۲۶ هزار تومان بودیم.

قیمت انواع سکه و طلا همواره متاثر از دو شاخص قیمت انس جهانی طلا و نرخ ارز در بازار است. این روزها انس جهانی طلا متاثر از تداوم جنگ اوکراین و روسیه افزایش قیمت را تجربه کرد و این رشد بر خیز قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخلی نیز بی‌تاثیر نبود.

البته باید اعتراف کرد که در ماه‌های گذشته رشد بهای انس جهانی طلا تاثیر چشمگیری بر سکه نداشت و فلز زرد در داخل کشور بیشتر متاثر از نوسانات قیمت ارز بود که با رشد قیمت آن، سکه نیز از یکشنبه گذشته وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد و به پیش‌روی خود به سمت جلو ادامه داد.

البته این رشد قیمت‌ها تاثیر قابل توجهی نداشت و با کاهش قیمت سکه امروز (چهارشنبه) دوباره قیمت انواع سکه و طلا کاهشی شد. بر اساس آخرین قیمت اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا لحظه مخابره این خبر، سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته ۱۴۰‌هزار تومان ارزان شد.

سکه طرح قدیم نیز به کانال ۱۲ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد و انواع دیگر سکه و مصنوعات طلا نیز کاهش قیمت داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 256328
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا