کارایی تحلیل فاندامنتال بیشتر از تکنیکال

جهان صنعت نیوز|  یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است تمام صورت های مالی اعلامی برای ۳ ماهه سوم سال جاری متاثر از افزایش قیمت دلار در سال ۱۳۹۷ هستند. در همین حال بررسی ها نشان می دهد، شرکت هایی که در حال ارایه اطلاعات به بازار سهام  هستند رشد سودآوری بسیاری از فروش آن ها ناشی از تاثیر افزایش قیمت دلار و ارز در صنایعی بوده که افزایش قیمت محصولات را تجربه کرده اند.

پیمان مولوی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به چرایی رشد بازار علی رغم تحریم های جدید پتروشیمی در گفت و گو با «جهان صنعت نیوز» عنوان کرد: واقعیت این  است که صنعت پتروشیمی دچار مشکل بود و در حوزه دریافت ها و پرداخت ها، تحریم اتفاق جدیدی نیست. با این حال، پیش بینی می شود که نقل و انتقالات در حوزه مالی با مشکلات جدیدی مواجه شود.

به گفته وی، صنعت پتروشیمی مانند صنعت نفت خام نیست چرا که محصولات موجود دراین صنعت از تنوع بالایی برخوردار است و در نتیجه تحریم تمام این محصولات کار ساده ای نخواهد بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه درباره این که آیا بازاری جایگزین برای محصولات ایران وجود دارد نیز بیان کرد: این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد و این که آیا رقبا می توانند بازار را پوشش دهند یا خیر.

بورس در انتظار پالس مثبت سیاسی

پیمان مولوی درخصوص سفر وزیر امور خارجه آلمان طی روز دوشنبه و سفر نخست وزیر ژاپن طی روز های آتی به ایران نیز گفت: به دلیل این که اطلاعات دقیق و جزیی از دلایل آمد و رفت ها وجود ندارد در نتیجه نمی توان در این خصوص اظهار نظری داشت اما به طور کلی با توجه به این که طرف های آلمانی موضوعات برجامی را دلیل سفر به ایران مطرح کرده اند، هر گونه پالس مثبت در حوزه تحریم موجب حرکت مثبت بازار ها خواهد شد.

نگاه بازار به دلار و ریال

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که احتمالا تا انتهای شهریور ماه شاهد اعمال افزایش نرخ ارز در صورت های مالی صنایع و شرکت های بورسی باشیم. بنابراین در صورتی که اتفاق خاصی در حوزه دلار و ریال روی ندهد بازار سهام همانند  شرایط فعلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی به سهامداران توصیه کرد: بازار سرمایه تفاوت های زیادی با سایر بازار های مالی کشور دارد. بر این اساس، در صورتی که هر سرمایه گذاری قصد ورود به این بازار را به صورت فردی دارد می بایست در گام نخست از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام کند چرا که گردانندگان صندوق ها از تیم های حرفه ای تشکیل شده اند.

به گفته مولوی در شرایط فعلی اقتصاد کشور تحلیل های فاندامنتال نسبت به تحلیل های تکنیکال از کارایی بیشتری برخوردار هستند.

خبرنگار: مسعود کریمی

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 25719
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا