روبروشدن روس‌ها با مقاومت شدید اوکراینی‌ها در جبهه‌های شرقی و جنوبی

به گزارش جهان صنعت نیوز: و به نقل از سی ان ان، الکسی آرستوویچ مشاور زلنسکی در تلویزیون این کشور گفت نیروهای روس حملات همه جانبه خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود روس‌ها به ویژه در شهرهای کراماتورسک و اسلوویانسک در دونتسک و «کریو یی ری» در خرسون تمرکز نظامی پیدا کرده و حملات خود را وسعت داده‌اند.

گفته می‌شود روس‌ها از همان روزهای اولیه تهاجم تلاش داشتند بعد از تصرف خرسون از آن ناحیه به شمال حمله کنند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین امروز سه شنبه اعلام کرد روسیه به افزایش تراکم نیروهای خود در شمال شرق با هدف محاصره جزیی شهر خارکف که به شدت آسیب دیده، ادامه می‌دهد.

به گفته این ستاد نیروهای روس تلاش ناموفقی برای حمله به دیگر مناطق دونتسک داشتند و بر این اساس طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ حمله دشمن در مناطق دونستک و لوهانسک دفع شده و ۴ دستگاه تانک، ۵ سامانه توپخانه، ۱۳ خودروی زرهی، ۱۵ واحد خودروی موتوری، دو تانکر و یک توپ ضد هوایی منهدم شده است.

اما ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد نیروهایش در حال انجام یک حمله به جنوب در منطقه زاپوروژیا هستند.

همچنین اعلام شد ارتش اوکراین انبار مهمات روسیه را منهدم کرده و ۷۰ سرباز روس را کشتند{تایید نشده توسط منابع مستقل} و به روس‌ها در دو شهرک در جنوب منطقه «کریو یی ری» خسارت وارد کردند.

فرماندهی پیاده نظام جنوبی اوکراین نیز اعلام کرد روس‌ها تلاش کردند با گلوله باران و آتش توپخانه پیشروی بیشتری به سوی شهر میکولایف داشته باشند که حملاتشان دفع شد و تانک و سایر ادوات نظامی آنها منهدم شد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 258562
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا