سوالی که شرکت‌های دولتی باید پاسخگو باشند

جهان صنعت نیوز| بر اساس مصوبه سیزدهم تیرماه ۱۳۹۷ هیأت وزیران، تمامی ارگان‌های دولتی به کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب موظف شدند و در این راستا و در امتداد اجرای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی در اماکن دولتی و عمومی، وزارت نیرو از هتل‌ها به‌عنوان اماکن عمومی بسیار مناسب برای مدیریت مصرف آب، برای نصب لوازم کاهنده‌های مصرف دعوت به عمل آورد.

در این راستا، علی سیدزاده مدیرکل دفتر مدیریت و کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور   با اشاره به مصوبه مذکور اظهار کرد: ارکان دولتی باید پاسخگوی این موضوع باشند که آیا در مصرف آب صرفه‌جویی کردند یا خیر. بعد از آن‌که این مصوبه ابلاغ شد، شرکت آب و فاضلاب، اقدامات لازم را برای اطلاع‌رسانی به عمل آورد.

وی افزود: درواقع شرکت آب و فاضلاب به همه شرکت‌ها اعلام کرد و همه آن‌ها هم به ادارات دولتی، هتل‌ها و سایر مجموعه‌های ذیربط نامه زدند. حتی شرکت‌های آب و فاضلاب ممیزی کرده و اعلام کردند به صورت رایگان به مراکز مشاوره فنی می‌دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت و کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که در اکثر مراکز استان‌ها مراکز پرمصرف دولتی شناسایی شدند، گفت: بعد از شناسایی به این مراکز اعلام شد که پرمصرف هستند و باید مصرف خود را کاهش دهند. برای این منظور نیز می‌توانند تجهیزات کاهنده مصرف را نصب کنند.

سیدزاده تاکید کرد: همه این اقدامات انجام شد اما پایش این‌که بخش دولتی و متولیان هتل‌ها تا چه میزان رعایت کردند بر عهده شرکت‌های دولتی است و خودشان باید پاسخگو باشند.

اقتصاد کلان
شناسه : 25860
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا