سجادی: از وضعیت فدراسیون فوتبال راضی نیستیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:    سیدحمید سجادی در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی ، اظهار داشت: واگذاری سهام این دو باشگاه با حمایت رییس جمهور و معاونان وی صورت گرفت و با تلاش سایر سازمان‌های مربوطه به‌خصوص سازمان خصوصی‌سازی مراحل واگذاری شروع شد. این دو باشگاه در سال‌های گذشته همیشه بدهکار بودند اما امروز هر کدام ۳۵۰ میلیارد تومان در حساب خود پول دارند. سعی می‌کنیم این پول‌ها بهنیه مصرف شود . 

وی در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: به دلیل یکسری تصمیمات هیات‌رییسه فدراسیون، تغییراتی در راس آن صورت گرفت. فرصت زیادی تا جام‌جهانی نداریم و باید هر چه زودتر در مورد فدراسیون فوتبال تعیین تکلیف شود. باید با حضوری قدرتمند بتوانیم برای اولین بار در تاریخ از گروه خود صعود کنیم. 

سجادی ادامه داد: امیدوارم این اختلافات برطرف شود و کُندی در تصمیم‌گیری‌ها نیز از بین برود. از وضعیت فعلی راضی نیستیم اما سعی می‌کنیم بهترین اتفاقات برای فوتبال کشورمان رخ دهد. سعی در برطرف کردن دغدغه هواداران داریم و از وظایف نظارتی خود در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

وزیر ورزش درباره حل مشکل معیشت ورزشکاران نیز عنوان کرد: با درد ورزشکاران آشنا هستم چرا که خودم ورزش قهرمانی را به دلیل مشکلات زندگی کنار گذاشتم. ورزشکاران حرفه‌ای مجبورند به صورت دائم مشغول تمرین باشند و به همین دلیل نمی‌توانند به مسائل معیشتی خود برسند. رییس‌جمهوری در ضیافت افطاری بر رفع مشکلات معیشتی، بیمه‌ای و مشاغل ورزشکاران تاکید داشتند. تا به الان مراحل استخدام ۹ نفر از قهرمانان المپیک و جهان را را انجام دادیم و ۱۵ نفر دیگر نیز در دست اقدام هستند.

وی در خصوص رفع تبعیض در رشته‌های مختلف نیز تصریح کرد: برخی از رشته‌ها پرمخاطب‌تر هستند و درآمد آنها نیز بالاتر است و این موضوع تنها در ایران نیست. در این مدت سعی کردیم که سطح درآمد رشته‌های دیگر را نیز بالا ببریم. رییس‌جمهوری نیز در دیدار اخیر خود با ورزشکاران بر این موضوع تاکید داشت تا عدالت ورزشی ایجاد شود. رسانه ملی نقش مهمی در توسعه رشته‌های ورزشی دارد و می‌توان از این طریق شرکت‌های مختلف را به سرمایه‌گذاری در این رشته‌ها ترغیب کنیم.

سجادی در مورد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی گفت: یکی از وظایف ما در بازدید استانی از مازندران، استادیوم شهید وطنی بود که رییس‌جمهوری شخصا برای تکمیل استادیوم شهید وطنی دستور دادند که ظرف پنج ماه این استادیوم تکمیل شود و ما نیز در حال تلاش هستیم هرچه زودتر این ورزشگاه آماده بهره‌برداری شود. متاسفانه ۶ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور داریم که عدد سنگینی است و از این تعداد ۱۲۰۰ پروژه هیچ گونه رشد فیزیکی ندارد. کار سخت است و منابع اندکی نیز در اختیار داریم.

وزیر ورزش افزود: در دیدار با رییس جمهوری آمار افتتاح پروژه‌های نیمه تمام سالی که گذشت را ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. آماری که در سال ۱۴۰۰ برای تکمیل پروژه‌ها داشتیم توانست رکورد ۹ سال گذشته را بشکند. در سال ۱۴۰۰ خوشبختانه ۶۸ هزار متر سالن سرپوشیده و ۲۱۸ هزار متر ورزشگاه روباز افتتاح شد است که این آمار در سال ۹۷ به ۴۰ هزار متر سالن سرپوشیده و ۱۷۰ هزار متر ورزشگاه روباز بود. در مجموع ۶۲۱ پروژه در سال ۱۴۰۰ مورد افتتاح قرار گرفت و امیدوارم که این موتور محرکه ادامه داشته باشد. امیدوار هستیم و پیش‌بینی کردیم که سه هزار میلیارد تومان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا کند که از این رقم ۲۰ درصد به حوزه جوانان تخصیص پیدا می‌کند. سرانه ورزشی در دنیا سه متر است و در کشورمان به ازای هر نفر به طور متوسط ۷۵ سانتیمتر است که امیدوارم تا پایان خدمت خود در وزارت ورزش این رقم را به عدد استاندارد نزدیک کنیم.

وی در مورد تعیین تکلیف و برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی گفت: شرایط خوبی در این خصوص داریم. یک سال پیش برخی از فدراسیون ها با سرپرست اداره می‌شدند اما از زمانی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان کار را آغاز کردم با وجود تصویب اساسنامه‌های جدید فدراسیون‌ها، تا به الان ۴۰ مجمع را برگزار کردیم که ۱۰ مجمع انتخاباتی بود. مجمع پنج فدراسیون دیگر نیز در شرف برگزاری هستند.

سجادی در مورد فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز عنوان کرد: این فدراسیون درگیر تطبیق اساسنامه فدراسیون جهانی با اساسنامه کشور است. فدراسیون ژیمناستیک نیز براساس اساسنامه داخلی کار را پیش برد اما طبق قانون باید انتخابات آن طبق اساسنامه به تصویب رسیده توسط شورای نگهبان برگزار شود.

اخبار برگزیدهخواندنیورزشی
شناسه : 259489
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا