معاون وزیر صمت اعلام کرد؛ جزئیات مدل جدید فروش خودرو/ غلبه مشتری بر تولید از امروز
به گزارش جهان صنعت نیوز: منوچهر منطقی امروز در نشست خبری با بیان اینکه دانش بنیان یعنی خلق محصول، اظهار کرد: صنعت خودرو در دنیا دانش بنیان شده و ما هم به دنبال این هستیم که وارد مسیر دانش بنیانی کردن صنعت خودروی کشور شویم.
معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با اشاره به راه اندازی سامانه متمرکز قرعه کشی خودرو، افزود: تاکنون تولید بر مشتری غلبه داشته اما از امروز و با ورود سازمان حمایت به بحث فروش خودرو، مشتری بر تولید غلبه خواهد داشت. ما به دنبال این هستیم که بر اساس نیازهای مشتری روابط صنعت را تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه در دنیا تولید دانش بنیان بر مبنای نیاز مشتری انجام میشود، گفت: در مدل قبلی فروش خودرو، تعداد محدودی خودرو هر ۱۰ الی ۱۵ روز یک بار به فروش گذاشته میشد اما در مدل جدید در یک دوره ثبت نام انجام میشود و در یک دوره ۳ ماه به عنوان نمونه ۶ بار قرعه کشی خودرو انجام میشود و در هر دوره ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو فروخته میشود و هر فرد یک خودرو ثبت نام میکند. بنابراین تعداد زیادی از افراد میتوانند ثبت نام کنند.
منطقی افزود: همچنین قبلاً تولیدکنندگان محدود هزار خودرو میفروختند اما از ۳ هزار نفر ثبت نام میکردند که مشکل زا شده بود در این سامانه دیگر این مشکل را نداریم.
معاون وزیر صمت ادامه داد: تولیدکنندگان انبوه نیز عرضه قطره چکانی داشتند که از این به بعد باید تمام ظرفیت را بفروشند. از سویی دیگر نیز اگر مثلاً خودروساز میگوید ۲۰۰ هزار خودرو میخواهد بفروشد راستی ازمایی میکنیم و رقم قطعی را مثلاً ۱۰۰ هزار خودرو را برای قرعه کشی میگذاریم و در ادامه مسیر نیز دوباره بررسی کرده و ۱۰۰ هزار خودروی دیگر را برای فروش میگذاریم. به این ترتیب برای تحویل خودرو دیگر مشکلی نخواهد بود و تحویل به موقع انجام میشود.
وی تصریح کرد: وزارت صمت صرفاً اطلاعات را جمع و صحت سنجی میکند و مابقی کارها توسط خود خودروساز انجام میشود. وزارت صمت فقط نظارت میکند و با توجه به اینکه اطلاعات زیادی جمع میکنیم میتوانیم به صورت هدفمند عمل کنیم و ۵۰ درصد ظرفیت فروش را به جوانترها تخصیص دهیم و با شناسایی کاربرهای واقعی تخصیص را هدفمندتر انجام دهیم.
منطقی در مورد دلال بازیها نیز گفت: با کمک مجلس به دنبال این هستیم که اگر شخصی خودرو را ۱۶۰ میلیون تومان خرید و ۳۰۰ میلیون تومان فروخت باید مالیات بپردازد.
منطقی در مورد واردات خودرو، گفت: در حال حاضر شایعات زیادی وجود دارد اما تا زمان ابلاغ مصوبه، باید منتظر ماند.
وی تصریح کرد: نکته این است که قبلاً برای واردات خودرو فقط دهکهای پردرآمد جامعه مدنظر بودند و در یک دورهای شاهد بودیم که بیشترین تعداد پورشه در دنیا را وارد کرده بودیم، اما در این دوره همه دهکهای جامعه را مدنظر قرار داده ایم.
معاون وزیر صمت گفت: همچنین با توجه به خلأ تولیدی که داریم واردات خودروهای اقتصادی را در دستور کار قرار داده ایم؛ به عنوان مثال وقتی پراید حذف شد که ۵۰۰ هزار متقاضی داشت دیگر هیچ خودرویی جایگزین این خودرو نشد در حالیکه در دنیا با روش علمی دقیق، محصول ارزشمند با قیمت عقلایی عرضه میکنند.
منطقی افزود: خودروهای وارداتی کیفیت، آپشن و قیمت مناسب خواهند داشت.
وی اضافه کرد: ما به دنبال واردات محصول کم کیفیت نیستیم چراکه استاندارد در این بخش نظارت میکند. بنابراین ما به دنبال واردلت بهترین خودرو با قیمت مناسب و با فناوری روز هستیم.
معاون وزیر صمت اظهار کرد: خودروسازی ما ۲ دهه از فناوری روز دنیا عقب است.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدنلینک کوتاه :