اعزام تیم حقیقت‌یاب نیروهای مسلح به هواپیمایی هما

به گزارش جهان صنعت نیوز:  روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت یادداشتی در خصوص فرجام پرونده اعطای معافیت‌های جعلی به فرزندان برخی خلبان‌ها و کادر پروازی ایران‌ایر و آسمان در همین صفحه منتشر شد؛ یادداشتی که از بی‌پاسخ ماندن نامه‌نگاری انجام‌شده توسط روزنامه «جهان‌صنعت» با سازمان هواپیمایی حکایت داشت که نشان می‌داد پیگیری‌های مکرر خبرنگار این روزنامه راه به جایی نبرده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در پاسخ به تماس خبرنگار ما به بی‌اهمیت بودن موضوع اشاره کرد و حاضر به پاسخگویی نشد. از سوی دیگر اما، خبرنگار ما پی برد که مسوولان سازمان وظیفه عمومی و ستاد کل نیروهای مسلح در هفته گذشته جلسه‌ای با مسوولان هواپیمایی هما برگزار کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده تیم حقیقت‌یاب نیروهای مسلح به منظور بررسی پرونده معافیت‌های جعلی راهی شرکت هواپیمایی هما شدند آنها در جلسه‌ای که هفته گذشته و در محل ادارات مرکزی هما با حضور اعضای تیم بررسی پرونده و سرپرست معاونت عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با تاکید بر آخرین مهلت ارائه مدارک و مستندات از سوی هواپیمایی هما درباره ارسال مدارک غیرواقعی برای دریافت معافیت‌های جعلی، از برخورد قاطع با متخلفان طبق مقررات خبر دادند.لازم به ذکر است آخرین مهلت ارائه هرگونه مدارک و مستندات موجود مبنی بر قانونی بودن معافیت‌ها برای شفاف‌سازی این پرونده، پایان اردیبهشت سال‌جاری تعیین شده است.

 

از سوی دیگر برخی شواهد نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد مسوولان وقت هما نیز از تخلفات اطلاع داشته‌اند. به همین خاطر در حال حاضر مدارک مستند و معتبری برای قانونی جلوه دادن اعطای معافیت‌ها در دسترس نبوده و مسوولان هما از ارائه پاسخ کافی در این زمینه ناتوان هستند. روزنامه «جهان‌صنعت» چندی قبل با دستیابی به اسناد و مدارکی، با انتشار گزارش‌هایی از تخلفات محرز صورت گرفته در صدور کارت‌های معافیت فرزندان برخی خلبان‌ها و کادر پروازی پرده برداشته بود. گزارشات افشاگرانه روزنامه «جهان‌صنعت» در روزهای ۳۰ بهمن و ۱۴ اسفند سال گذشته در خصوص دریافت معافیت فرزندان چندین خلبان و کادر پروازی شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و آسمان بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها داشت. در این گزارش‌ها آمده بود: در جریان تحقیقات، چندی قبل در خصوص اعطای معافیت به فرزندان برخی از کادر پرواز دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و آسمان که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا و اداره نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد، مشخص گردید که در این میان تعدادی از اعضای کادر پرواز با ارائه مدارک جعلی و سوء‌استفاده از اسناد اقدام به دریافت کارت معافیت از خدمت سربازی برای فرزندانشان کرده‌اند.

با نگاهی به فهرست اسامی این افراد، نام ۲۸ خلبان ایران‌ایر و آسمان و یکی از کارمندان وقت ایران‌ایر به چشم می‌خورد. البته منابع آگاه از وجود تعداد بیشتری متخلف در این پرونده خبر می‌دهند که نیازمند بررسی‌های تخصصی است. چند تن از اعضای پیشین و کنونی کادر پرواز نیز با وجود اینکه شرایط بهره‌مندی از مزایای مربوطه را دارند، تاکنون هیچ‌گونه همکاری برای احقاق حق آنها از سوی شرکت‌های هواپیمایی مذکور صورت نگرفته است. این افراد در بی‌اطلاعی از این مصوبه به مسوولان مربوطه مراجعه کرده ولی با جواب منفی مواجه شده و نتوانسته‌اند نامه لازم را برای ارائه به سازمان وظیفه عمومی اخذ کنند.

افکار عمومی در رابطه با این موضوع حساس شده و خواستار شفاف‌سازی مسوولان در این‌باره هستند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 262890
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا