انتخاب هیات مدیره خودروسازی‌ها براساس رای صاحبان سهام

جهان صنعت نیوز|  محسن کوهکن ریزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت، مبنی بر واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، گفت: واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها را باید به فال نیک گرفت چراکه سایه سنگین دولت از سر این شرکت‌ها برداشته می‌شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها، می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند اما پس از آن نیز باید نظارت‌های لازم صورت گیرد تا مدیریت و هیات مدیره براساس رای صاحبان سهام و  مجمع انتخاب شود در صورت تحقق این مهم واگذاری سهم دولت در خودروسازی‌ها اثرات مثبتی بر رفع مشکلات و بهبود شرایط ین شرکت‌ها دارد.

وی اظهار کرد: در صورت واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها این شرکت ها خود را پیدا کرده و با تصمیمات درستی مانند افزایش کیفیت، کاهش هزینه‌ها، فروش اموال مازاد، حذف هزینه‌های سربار و به روز کردن سرمایه‌ها قیمت خودرو  را کاهش داده و دست اندازهای موجود را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اولین نتیجه واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها استفاده بهینه از اموال بالقوه و بالفعل ین شرکت ها باشد.

وی با اشاره به ماده ۲ طرح ساماندهی بازار خودرو، ادامه داد: مجلس دولت را مکلف کرد تا ظرف مدت ۳ سال تصدی گری خود را در خودروسازی پایان دهد چراکه معتقد است با حذف دخالت دولت بخش خصوصی وارد میدان شده و از آنجایی که این بخش به دنبال سود است تمام تلاش خود را برای بهینه شدن تولید اتنجام می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی‌ باید شرایطی در نظر گرفته شود تا دولت دخالتی در امور این شرکت ها نداشته باشد و تنها مسئول سیاست گذاری باشد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 26321
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا