رئیس جمهور: ناترازی بانک‌ها به منظور رشد اقتصاد کشور رفع شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به اهمیت تأمین مالی در مسیر توسعه و رشد اقتصاد کشور، گفت: برنامه‌ها و اقدامات ناظر بر رفع ناترازی بانک‌ها از جمله بازپرداخت بدهی‌های دولت به نظام بانکی تدوین و مصوبات لازم هم از مراجع ذیربط اخذ و اجرایی شود.

در این جلسه موضوع مدیریت بازار ارز و اعمال سیاست‌های مناسب برای کنترل نرخ ارز از طریق بانک مرکزی مطرح و مقرر شد این سیاست‌ها با توجه به روند رو به رشد و افزایش درآمد ارزی کشور اجرایی شود.

همچنین موضوع کنترل قیمت کالاها در بازار مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تأمین و ذخیره‌سازی مقدار مناسب کالاها، مقرر شد توزیع کالا در سراسر کشور به تناسب نیاز استان‌ها با سرعت و دقت ادامه یابد و ستاد تنظیم بازار و دیگر دستگاه‌های نظارتی بر این امر نظارت مستمر داشته باشند.

در این جلسه موضوع کامیون‌های وارداتی سال‌های گذشته و موجود در گمرکات کشور که برای ترخیص با مشکلاتی مواجه شده‌اند، مطرح شد که بر اساس آن، کارگروهی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط با رعایت ضوابط و مقررات قانونی وضعیت را بررسی و گزارشی با فوریت و در نظر گرفتن راهکار نهایی، برای اتخاذ تصمیم به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه می‌کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 265027
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا