دعایی فردی معتدل

سیدناصر قوامی *

 محمود دعایی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی بود. او در رادیو عراق در دوران پهلوی اخبار نیروهای انقلابی را در ساعت معینی اعلام می‌کرد. ایشان از یاران حضرت امام در نجف بود.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت. محمود دعایی پس از بازگشت از عراق مسوولیت روزنامه اطلاعات را برعهده گرفت، او فردی بسیار وزین، معقول و معتدل بود.

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بود. او انسانی عدالت‌خواه و از یاران باوفای امام خمینی (ره) بود.

ایشان در مجلس که بود تمام فراکسیون‌ها را شرکت می‌کرد، او در مجلس هم بسیار مورد احترام اعضای مجلس بود. او فردی به شدت معتدل بود تا جایی که به یاد دارم زمانی که در مجلس سخنرانی کردم، یک سخنرانی جامع بود و زمانی که از پشت تریبون آمدم، ایشان گفتند که اجازه دهید فردا در روزنامه اطلاعات مشروح این سخنرانی را منتشر کنم. او بسیاری از سخنرانی‌های ما را در روزنامه اطلاعات چاپ نمی‌کرد، اما سخنرانی‌‌هایی را که معتدل بود چاپ می‌کرد. فقدان محمود دعایی برای جامعه مطبوعات بسیار بزرگ است.

* نماینده مجلس ششم

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 266217
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا