پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی

 بسم الله الرحمن الرحیم

در ماتم تابسوز عزیزی سوگواریم که عشق و عقل‌، ایمان در کلام‌، شور و شعور، سرافرازی و فروتنی و… را در وجود مبارکش به هم آمیخته بود و شخصیت ممتازش برای همه آنان که حق و حقیقت را پاس می‌دارند و اسلام و ایران را سربلند و عزیز می‌خواهند، خواستنی، دوست‌داشتنی و امیدبخش بود.

حضرت سید محمود دعایی والامنش و بزرگوار را می‌گویم که از آغاز شکل‌گیری نهضتی که به انقلاب اسلامی انجامید در کنار امام و در خدمت مردم بی‌هیچ ادعایی ایستاد و تاوان این ایستادگی را با مشقت‌های فراوان از جمله هجرت و دربدری پرداخت و چون انقلاب پیروز شد چهره‌ای را از خود نشان داد که انقلاب و ایران در مرحله ایجابی و ساختن نظامی مردمی، سخت بدان نیازمند بود.

با اینکه دمی از پیمان خود با امام و انقلاب دست برنداشت از بسیاری از تنگ‌نظری‌ها، خام‌اندیشی‌ها و بدکرداری‌هایی که احیاناً به نام انقلاب و اسلام صورت می‌گرفت بیزار بود و به جای راندن و دور کردن از انقلاب و نظام دل مهربان او به آهنگ جاذبه می‌‌تپید.

و امروز!

امروز تلخ برای ما

عزیزمان میهمان لطف و کرم حضرت پروردگار است و انشاءالله پاداش پاکی و نیکی و مجاهدت خود را از خوان کرم حضرت حق دریافت می‌‌کند.

من این مصیبت سنگین را به همه دوستداران ایران و مدافعان عزت، برخورداری و سربلندی ملت و به همه وفاداران به اسلام و انقلاب و به زمره ارادتمندان، یاران و همراهان این عزیز و به همه بستگان این فقید سعید به خصوص به خاندان شریف دعایی و به همسر مهربان و فرزندان گرانقدرش تسلیت می‌‌گویم و از پیشگاه حضرت پروردگار علو درجات امتنان و صبر و اجر و سلامتی بازماندگان محترم را مسألت می‌‌کنم/.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

*سید محمد خاتمی

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 266262
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا