مقام آمریکایی: برای حراست از انتقال نفت، در حال رایزنی با متحدانمان هستیم

جهان صنعت نیوز| یک مقام آمریکایی می‌گوید این کشور در حال رایزنی با متحدان خود درباره گزینه‌های ممکن برای حراست از جریان انتقال نفت است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا پنج‌شنبه شب گفت این کشور در حال رایزنی با متحدان خود است تا بتوان به راهکاری برای حراست از جریان انتقال نفت دست یافت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی گفته است که واشنگتن و متحدانش در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستند.

صبح پنج‌شنبه دو نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شده و آتش گرفتند. در حالی که تنها چند ساعت از این حادثه گذشته، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا ایران را به ایفای نقش در این حادثه متهم کرده است.

این در حالی است که سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بروز این حادثه ابراز نگرانی کرده است. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم این حادثه را که همزمان با حضور «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن در تهران، رخ داده، «مشکوک» توصیف کرده است.

اظهارات مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که برخی، این ایده را مطرح کرده‌اند که ممکن است یک طرف خارجی مانند رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش در منطقه این حمله را انجام داده باشد. «ابراهیم فریحات» استاد فلسطینی‌الاصل دانشگاه «جرج تاون» از جمله این کارشناسان است که می‌گوید رژیم صهیونیستی عامل این حمله بوده است.

به گفته فریحات، «اسرائیل با انجام این حمله خواسته تا این پیام را به نخست‌وزیر ژاپن بدهد که اکنون زمان میانجیگری میان ایران و آمریکا نیست.»

عمومی
شناسه : 26653
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا