رشد شاخص بوس در آخرین روز معاملاتی هفته

به گزارش جهان صنعت نیوز:   معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۷۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۲۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با چهار هزار و ۹۱۱ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۲۰ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۳۳۵ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۴۰۱ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۴۳۴ واحد رشد به ۲۵۸ ‌هزار و ۸۶۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۹۳۶ واحد و شاخص بازار دوم ۱۱ ‌هزار و ۹۴۰ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۸۵۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۶۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۲۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۰۲ واحد، پلی پروپیلن جم (جم پیلن) با ۲۸۲ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۷۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۳۷ واحد و  پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۱۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۸ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۵ واحد، بیمه البرز (البرز) با ۴۳ واحد و داورسازی اسوه (داسوه) با ۴۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فنرسازی خزر (خزر)، سایپا (خساپا) و قند ثابت خراسان (قثابت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۲۶ میلیون و ۲۶۲ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۸ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۴۱۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۵۵ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۷ هزار و ۲۶۸ نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، داروسازی دانا (ددانا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و پویا زرکان آق دره (فزر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، جنرال مکانیک (رنیک)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه تجارت نو (بنو) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 267032
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا