جزییات جالب درباره سرقت از بانک ملی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حسن مونسان، عضو هیئت مدیره بانک ملی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به اینکه چرا بانک موارد ایمنی را رعایت نکرده است؟ گفت: در این زمینه حتما باید بررسی شود که آیا کوتاهی وجود داشته یا خیر. استانداردهای امنیتی به بانک ابلاغ شده و بانک این استانداردها را رعایت کرده است. برای درب ورودی بانک از قفل‌های کتابی که مورد تایید پلیس است، استفاده شده و همکاران ما در بانک، درب را دوقفله کرده‌ بودند اما بازوهای پشتی درب بانک بریده شده است.

وی با بیان اینکه شعبه دانشگاه بانک ملی نگهبان و گشت فیزیکی نداشته است، افزود: فقط خزانه‌های مادر که مرکز توزیع وجوه در کشور هستند، نگهبان با شیفت ۲۴ ساعته دارند و باقی شعب توسط پلیس با گشت کشیک کنترل می‌شود.

بانک ۴ روز بعد متوجه سرقت شد

مونسان ادامه داد: شعبه سرقت‌شده دارای ۸ لایه امنیتی و گاوصندوق‌هایی با درهای ۴۰ سانتی بوده است. الحمدلله شعبه مجهز به سیستم تشخیص چهره هم بوده است. بانک ۴ روز بعد متوجه سرقت شد.

عضو هیئت مدیره بانک ملی با تاکید براینکه قطعا باید امنیت را تقویت کنیم، گفت: پس از این حادثه، ریسک عملیاتی صندوق‌های اجاره‌ای با دستورات ویژه و خاص به سراسر کشور صادر شد تا امنیت در اولویت قرار گیرد.

در ادامه، عضو هیئت مدیره بانک ملی به بیان وضعیت برگشت اموال به صاحبان آن‌ها پس از دستگیری سارقان پرداخت.

وی بیان کرد که به محض اطلاع از سرقت، مسئولین ارشد بانک در جمع مالباختگان حاضر شدند و بانک تعهد کرد که خسارت وارده شده را با نظارت قضایی پرداخت می‌کند. اینکه گفتیم ۵۰ درصد خسارت به حساب مالباختگان واریز شود، در جهت اعتمادسازی بین بانک و مشتری بود تا آن‌ها با مراجعه به مقامات قضایی بتوانند مطالبه اموال خود را انجام دهند.

مونسان افزود: با همه مالباختگان صلح کردیم و توافق نامه‌ای را به همراه شکایتشان از این موضوع انجام دادیم. البته، در هیچ جای دنیا اعلام پرداخت خسارت به این سرعت سابقه ندارد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 267378
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا