بازار خاکستری فروش نفت نشات گرفته از زبان دیپلماسی توام با رمز است

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون انرژی مجلس ایجاد بازار خاکستری برای فروش نفت را نشات گرفته از زبان دیپلماتیک توام با رمز و راز دانست و گفت: عقل حکم می‌کند در شرایط تحریمی، با همین ادبیات رمزی درباره نحوه فروش نفت صحبت شود.

 

جلال میرزایی با اشاره به ایجاد بازار خاکستری برای فروش نفت، گفت: این بازار نشات گرفته از زبان دیپلماتیک، توام با رمز و راز و مملو از ابهام است هرچند عقل حکم می‌کند در  شرایط فعلی که آمریکا تمامی راه‌ها را برای فروش مسدود می‌کند با همین ادبیات رمزی درباره بازار و شرایط فروش نفت صحبت شود و لزومی بر تشریح ویژگی‌ها و نحوه فعالیت این بازار نیست.

باید فعل و انفعالات مرتبط با صادرات محصولات مختلف سری بماند

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  اکنون کشور در شرایط دشواری در سطح اقتصادی و بین‌المللی قرار گرفته است لذا باید فعل و انفعالات مرتبط با صادرات و واردات محصولات مختلف سری بماند.

بازار خاکستری تاکتیکی برای مقابله با تحریم‌های نامشروع

وی با بیان اینکه اقدام به فروش در بازار خاکستری تاکتیکی برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه، نامشروع و غیر‌قانونی آمریکا است، اضافه کرد: وزارت نفت تمامی ظرفیت خود را بسیج کرده تا نفت ایران از این مسیر به فروش رسد و برای تحقق این مهم از وزارتخانه امور خارجه کمک می‌گیرد، بنابراین ادامه فروش نفت از مسیر خاکستری امکان مقاومت در برابر آمریکا را ایجاد می‌کند.

مسئولان باید راه‌های غیررسمی برای فروش نفت پیدا کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است مسئولان باید راه‌های میان‌بر و غیررسمی برای فروش نفت پیدا کنند تا بتوان تحریم‌های ناجوانمردانه را دور زد و پول وارد کشور کرد.

اقتصاد کلان
شناسه : 26751
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا