برگزاری جلسه مشترک رییس کل بانک مرکزی با صادرکنندگان پتروشیمی

به گزارش جهان صنعت نیوز: بانک مرکزی در ادامه اقدامات خود برای ایجاد ثبات و تعادل در بازار ارز و پس از تصمیمات روز گذشته، امروز میزبان صادرکنندگان محصولات پتروشیمی است. نشست امروز با حضور «علی صالح آبادی» رییس کل بانک مرکزی در حال برگزاری است.

«مصطفی قمری وفا» مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی امروز در توییتی با انتشار عکسی از این جلسه نوشت: «نشست مشترک رییس کل بانک مرکزی با صادرکنندگان محصولات پتروشیمی در حال برگزاری است. بانک مرکزی دیروز پس از جلسه با صرافی‌ها برای به تعادل رساندن بازار ارز طی بخشنامه‌ای به آنان اجازه داد ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بفروشند.»

رییس کل بانک مرکزی روز گذشته نیز با صرافان جلسه‌ای برگزار کرد. بانک مرکزی پس از این جلسه و در راستای تسهیل عرضه و فروش ارز دستورالعملی ابلاغ کرد که براساس آن صرافی‌های مجاز می‌توانند، ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند؛ همچنین با صدور مجوز فروش ارز در سرفصل ۲۴ (سایر) با احراز هویت متقاضی، امکان خرید ارز برای متقاضیان از کانال رسمی را تسهیل می‌شود.

 اقدامات و تصمیمات بانک مرکزی باعث افزایش عرضه ارز در بازار شده است به صوری که فعالان این بازار می‌گویند کاهش قیمت‌ها آغاز شده و عرضه ارز از تقاضا پیشی گرفته است.

برگزاری جلسه مشترک رییس کل بانک مرکزی با صادرکنندگان پتروشیمی

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 268102
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا