فروش اقساطی زمین های دولتی به مردم راهکار تعدیل قیمت در بازار مسکن

جهان صنعت نیوز|  سیدناصر موسوی لارگانی؛ نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود مجلس به گرانی مسکن گفت: صنعت مسکن صنعتی است که پیش از ۳۰۰ صنعت مرتبط و وابسته به آن است، وقتی بحث مسکن را مطرح می‌کنیم در واقع صنایع زیرمجموعه آن را در نظر داریم.

وی تصریح کرد: صنایع زیرمجموعه مسکن زمانی می‌توانند رونق داشته باشند که تولید مسکن رونق داشته باشد متاسفانه از ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم از مسکن مهر انتقاد شده و البته این انتقادات را قبول داریم که جانمایی و زیرساخت‌ها خوب نبوده و ساختمان‌ها محکم نیستند ولی باید بپذیریم که عملکرد دولت در بخش مسکن ضعیف بوده است.

موسوی لارگانی ادامه داد: یکی از نیازهای ضروری جامعه مسکن است و باید راهکار جدی برای آن داشته باشیم از ابتدای دولت یازدهم در حوزه مسکن فقط شعار مسکن اجتماعی داده شده است و حتی طرح روی کاغذ نیامده است که بتوان با طرح مسکن مهر مقایسه کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افزایش قیمت مسکن طی یک سال اخیر دلایل متعددی از جمله وجود خانه های خالی در کلانشهرها، مافیا و دلالان در حوزه مسکن و وجود قوانین دست و پاگیر در این بازار داشته است.

وی اظهار کرد: قوانین دست و پاگیر مثل تعیین متراژ بالا برای ساخت یکی از موانع تولید مسکن است باید کارها را سهل و آسان کنیم تا راحت تر اجرایی شود مهمترین مسئله عدم ارائه برنامه از سوی دولت است.

موسوی لارگانی در ادامه افزود: یکی از راهکارهایی که می‌توانیم در احداث و ایجاد مسکن رونق ایجاد کنیم این است که زمینه‌ای که به صورت ملی در اختیار دولت است را به افراد واگذار کنیم به طور دقیق فروش اقساطی زمین‌های دولتی به مردم می تواند راه حل مناسبی باشد.نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تورم موجود وام مسکن باید افزایش پیدا کند وام مسکن در روستاها باید حداقل ۸۰ میلیون تومان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تا ۱۲۰ میلیون تومان و کلان‌شهرها مثل تهران و اصفهان حداقل ۱۵۰ میلیون تومان باشد تا مردم بتوانند واحدهای کوچکی برای خود تهیه کنند.

اقتصاد کلان
شناسه : 27089
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا