آقای رییسی لطفا تمام کنید

به گزارش جهان صنعت نیوز: شهروندان ایرانی هرگز باور نمی‌کنند دولت حسن روحانی بدون همراهی و اجازه نهادهای بالادستی و نیز نهاد مجلس که اکثریت آن در اختیار جناح سیاسی محافظه‌کاران بوده است تصمیم مهمی گرفته باشد. اگر دولت روحانی دلار ۴۲۰۰ تومانی را تخصیص داد بدون تردید با رضایت همه بازیگردانان سیاست و اقتصاد بوده است و اگر دولت روحانی برای تعادل در بودجه، اوراق دولتی فروخته با رضایت همه بازیگردانان سیاست بوده است.

رییسی جوری درباره پرداخت بدهی‌های دولت روحانی سخن می‌گوید که انگار اعضای دولت پیشین پول‌ها را برداشته‌اند. واقعیت تلخ این است که در دولت روحانی قیمت نفت سقوط کرده بود و قیمت هر بشکه نفت کمتر از نصف قیمت فعلی بود و آمریکا نیز از تحریم صادرات نفت مثل حالا عبور نکرده بود و رهبری حزب کمونیست چین برای زمین زدن دولت روحانی پول نفت را نمی‌داد و دولت روحانی چاره‌ای جز این نداشت. آقای رییسی باید بداند و همراهان او باید به او یادآور شوند که افزایش شدید قیمت‌های مواد خوراکی در حال حاضر ربطی به دولت قبلی ندارد و هرچه هست دست‌پخت دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است. فقدان حزب‌های نیرومند سیاسی شناسنامه‌دار در ایران روش مبارزه سیاسی در ایران را به گونه‌ای کرده است که هر دولتی می‌تواند دولت قبلی را عامل بدبختی‌ها بداند و نیز دولت مستقر می‌تواند شهروندان را با دادن وعده‌های میان‌تهی سرگرم کند.

این وضعیت می‌تواند زنگ خطری برای رییسی باشد که رای‌دهندگان به او را نیز به بیچارگی در تحلیل بکشاند و بی‌اعتمادی به نهاد دولت را برای همیشه در ایران پایدار کند. به نظر می‌رسد اگر رییس دولت سیزدهم بخواهد بازی را همین‌گونه ادامه دهد روزی باید مدیران دولت قبلی محاکمه و به بند کشیده شوند یا اجازه داده شود آنها از خود دفاع کنند. نوشته حاضر به آقای رییسی یادآوری می‌کند بازی با برگ دولت روحانی دیگر فاقد اثربخشی است و نمی‌تواند ادامه یابد. لطفا این بازی را تمام کنید.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 271264
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا