انتظار مردم بالاست یا مسوولان؟

به گزارش جهان صنعت نیوز: او گفته: غالب نمایندگان مجلس از شخص رییس‌جمهور و از دولت که یک شخصیت پرکار، پویا و پرتلاش است و اقدامات اساسی را شروع کرده، راضی هستند و حمایت می‌کنند اما گاهی اوقات انتظاراتی دارند که در حد امکانات کشور نیست؛ یعنی اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که در  ۸ سال دولت‌های قبل متوقف شده همه اینها را می‌خواهند راه‌اندازی کنند؛ در صورتی که دولت به هر حال محدودیت‌هایی دارد. تا حدودی در سفرهای استانی، شهرستانی و منطقه‌ای کارهای خاصی می‌توان انجام داد. امروز بسیاری از پروژه‌هایی که ناتمام مانده‌اند نیاز به زمان دارند اما برخی‌ها اصرار دارند در حوزه انتخابیه‌شان کاری انجام شود که از این جهت گاهی به نوعی اختلاف تلقی می‌شود.

با توجه به حساسیت معاون پارلمانی رییسی بر سنجش سطح انتظارات دولت ‌ای کاش ایشان و دیگر مسوولان دولتی در هنگام تبلیغات انتخاباتی سال گذشته علاوه بر مواضع و نمودارهایی که در مناظرات نشان می‌دادند، یک خط‌کش هم پیش روی ملت قرار می‌دادند و می‌گفتند اگر سطح انتظاراتشان از این خط بالا برود دیگر از بازی خارج شده و نمی‌توانند انتظاری از دولت داشته باشند.

با توجه به مواضع دولتمردان و حامیان دولت می‌توان گفت که این مسوولان هستند که از مردم مطالبه و انتظار دارند نه برعکس. یادآوری می‌شود که همین چند روز قبل محسن رضایی معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه «دولت با مردم است ولی مردم هم باید با دولت باشند و این دو، دو روی یک سکه هستند» گفته بود: «در دوران جنگ مردم و دولت با یکدیگر بودند، الان هم مردم خیلی همکاری می‌کنند اما چون تحول بزرگ است، باید مردم وارد صنعت کشاورزی و اقتصاد شوند. امروز مردم از نظر سیاسی همراه دولت هستند و از نظر اقتصادی نیز باید با دولت مشارکت کنند. برای افزایش همراهی و مشارکت با دولت دانشگاهیان و نخبگان باید به کمک دولت بیایند چراکه مردم حرف آنها را قبول دارند.»

قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا نیز گفته بود: «خیلی از مشکلات کشور از کابینه نیست بلکه از عملکرد مردم است. ما جزو کم‌کارترین و پرمصرف‌ترین ملت‌ها هستیم. نمی‌شود ما جزو پرمصرف‌ترین کشورها باشیم و بعد بگوییم چرا وضع اقتصادی کشور بهبود پیدا نمی‌کند. هر کس کالای خارجی می‌خرد به اقتصاد، اشتغال و ارزش پول ملی ما لطمه می‌زند. درست است که فرد در اینجا ریال می‌دهد اما قبلا دلار از کشور خارج شده است. نیاز ایران به دلار باعث کاهش ارزش پول ملی ما می‌شود. آیا مردم از خرید کالای خارجی پرهیز می‌کنند؟ خیر. نمی‌شود کالای خارجی بخری و بگویی چرا ارزش پول ملی پایین آمده و در نتیجه تورم بالا رفته است. چون تو باعث آن شدی. بنابراین باید برای مردم این مسائل را روشن کنیم.» با در نظر گرفتن این سخنان و مواضع معلوم می‌شود که اتفاقا این انتظارات دولتمردان و حامیان از مردم است که خیلی بالاست.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 271297
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا