فروش نفت در شرایط تحریم نیازمند ارائه امتیاز به کشورهای خریدار

جهان صنعت نیوز|  علی گلمرادی با اشاره به ایجاد بازار خاکستری برای فروش نفت، گفت: با توجه به تحریم‌ها فروش نفت به صورت شفاف و مذاکره علنی با خریداران امکان‌پذیر نیست و این محدودیت برای کشورهای خریدار به دلیل تهدیدهای آمریکا و ایجاد محدودیت ازسوی امریکا برای آن‌ها در بازارهای بین‌المللی وجود دارد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون کشور در شرایط دشواری در سطح اقتصادی و بین‌المللی قرار گرفته است لذا باید فعل و انفعالات مرتبط با صادرات و واردات محصولات مختلف محرمانه بماند، ادامه داد: فروش نفت در شرایط تحریم نیازمند ارائه تسهیلات و امتیازهایی به کشورهای خریدار است تا آن‌ها به دور زدن تحریم‌ها و همراهی با ایران ترغیب شوند و باید با رعایت حال طرفین معاملات خود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بازار خاکستری برای فروش نفت، مسیری برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه و ناجوانمردانه است، اضافه کرد: عنوان بازار قاچاق یا رانت در رابطه با بازار خاکستری برای فروش نفت چندان موضوعیت ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ایده ایجاد بازار خاکستری برای فروش نفت استقبال کرد و افزود: این مهم باید با رعایت حق و حقوق مردم و منافع کشور پیگیری شود و صیانت از منافع ملی به معنای جلوگیری از انحصار، رانت و ایجاد بابک زنجانی‌ها است.

اقتصاد کلان
شناسه : 27162
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا