رویداد گوهرشاد؛ اقدامی برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب مناطق آزاد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  دبیرخانۀ شورایعالی مناطق آزاد با محوریت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و با همکاری سازمان‌های مناطق آزاد این رویداد ملی را در مناطق انزلی، ارس، ماکو، چابهار، قشم، کیش و اروند در طول یک هفته برگزار می‌کنند.

استادان حوزه و دانشگاه، نویسندگان و پژوهشگران برتر در این زمینه، هنرمندان و تولیدگران این عرصه و دیگر افراد و گروه‌های مردمیِ صاحب ایده و فعال در زمینۀ عفاف و حجاب به برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی‌اجتماعی یاری می‌رسانند. لازم به ذکر است دبیرخانۀ رویداد ملی گوهرشاد در سازمان منطقۀ آزاد انزلی مستقر است و برنامه‌های آن در همۀ مناطق آزاد برگزار می‌شود.

یکی از محورهای اصلی رویداد ملی گوهرشاد برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و کارشناسی با محوریت عفاف و حجاب است که میزبان استادان حوزه و دانشگاه و نویسندگان و پژوهشگران برتر در این زمینه است. هدف اجرای این بخش، بازنگری و ارتقای مبانی فکری و فرهنگی و نظری این حوزه و نیز بررسی و واکاوی مسائل اصلی در این زمینه و پاسخ‌دادن به پرسش‌هایی است که کمتر در محافل علمی و فکری کشور به آن‌ها پرداخته شده است.

با توجه به اینکه تولید پوشاک عفاف‌محور و باحجاب یکی از نیازهای اساسی ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب و اجرای هرچه بهتر و کامل‌تر آن در جامعه است، یکی دیگر از محورهای بسیار مهم و برجستۀ این رویداد ملی فرهنگی‌اجتماعی، برپایی غرفه‌های نمایشگاهی و به‌نمایش‌گذاشتن تولیدات مد و لباس با حضور تولیدکنندگان برتر و شرکت‌های دانش‌بنیان است تا کنشگران گوناگون و متعدد این عرصه هرچه بیشتر با این تولیدات آشنا شوند و زمینه‌های فروش هرچه بهتر و بیشتر این محصولات در جامعه فراهم آید.

به این دلیل که سازوکار اجرایی و عملیاتی در زمینۀ عفاف و حجاب یکی از موضوعات بسیار تعیین‌کننده و در عین حال مناقشه‌برانگیز در این زمینه به حساب می‌آید، بخشی از رویداد ملی گوهرشاد به این موضوع اختصاص یافته است و در آن، دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون و انواع گروه‌های مردمی فعال در این عرصه تجربیات خود در این زمینه را به اشتراک می‌گذارند و به بررسی و واکاوی و نقد آن‌ها می‌پردازند.

برگزاری مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی‌تفریحی گوناگون با محوریت خانواده و همچنین اکران فیلم هناس با موضوع زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد با حضور عوامل این فیلم از برنامه‌های جنبی این رویداد ملی است. قدردانی از بانوان محجبه و فعال در عرصه‌های گوناگون جامعه و برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی متنوع و تولید برنامه‌های ترکیبی متعدد در صداوسیمای مراکز استان از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد به شمار می‌آیند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 274351
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا