شرط دریافت تسهیلات برای واحدهای صنعتی

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد رسول محمدیان اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات ملزم به استفاده از صورتحساب الکترونیکی هستند.

به گفته وی بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌های عامل مبنی بر الزام استفاده از صورتحساب الکترونیکی در زمان پرداخت تسهیلات، کلیه گروه ها و رشته فعالیت های صنعتی مشمول این ابلاغیه، مشمول پرداخت سرمایه درگردش از سوی سیستم بانکی هستند.

محمدیان همچنین با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت سال جاری پرداخت هرگونه تسهیلات به صنایع منوط به استعلام صورتحساب الکترونیکی شده، تصریح کرد: بر اساس رشته فعالیت‌های اعلام شده، هرگونه ارائه خدمات منوط به اخذ کد نقش است که متقاضیان برای دریافت آن باید از طریق سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir مراجعه کنند.

سازمان صمت استان تهران پیش‌تر هم اعلام کرده بود که ارائه کلیه خدمات این سازمان منوط به اخذ شناسه کالا و کد رهگیری، درج قیمت تولیدکننده در سامانه جامع تجارت، اعلام آمار تولید در سامانه‌ جامع تجارت و اعلام موجودی انبار صدور صورتحساب الکترونیکی شده است.

البته اخیرا لزوم ثبت قیمت تولیدکننده در سامانه جامع تجارت برداشته شد و تولیدکنندگان باید سقف قیمت مصرف کننده را در سامانه اعلام کنند. البته درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها همچنان الزامی است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 274676
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا