«خندوانه» در آخر خط

به گزارش جهان صنعت نیوز: برنامه «خندوانه» که طی دو، سه فصل اخیر اجراهایش برخلاف فصل‌های نخستین از یک ‌سو درگیر حواشی مختلف و متعددی شده و از سوی دیگر با ریزش مخاطبان مواجه شده ‌است؛ از آن دست برنامه‌های سرگرم‌کننده شبکه نسیم بود که توانست در آغازین گام‌هایش فصلی متفاوت از ارائه‌ برنامه‌سازی در شکل جُنگ‌های گفت‌وگو و نمایشی‌محور با رویکرد طنز و اغلب استوار بر طنز اجتماعی را به مخاطب ارائه دهد.

اما «خندوانه» در ادامه راه به‌سبب ابتلا به آسیب معمول و همیشگی ساخت چنین برنامه‌هایی دچار تکرار شد و برای عبور از این آسیب به سمت سطحی‌نگری در کمدی روی آورد و با همین رویکرد به‌جای پیمودن مسیر موفقیت در مسیر معکوس گام برداشت.

درنهایت در آخرین حاشیه ایجادشده برای این برنامه که چه در فضای مجازی و چه در شکل رسانه‌ای بازخوردهای مختلفی را به واسطه برگزاری مسابقه اسم و فامیل با خود به‌همراه داشت؛ در آخرین ساعات یکشنبه شب گذشته، محمد بحرانی صداپیشه شخصیت عروسکی جناب‌خان به‌عنوان یکی از کاراکترهای شناخته‌شده و دوست‌داشتنی این برنامه، یادداشتی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده که به شکل تلویحی خبر از عدم ضبط مجدد فصل جدید این برنامه داده و به نوعی بر این مساله تاکید کرده که شاید تولید خندوانه به تاریخ سپرده شود.

محمد بحرانی، صداپیشه عروسک جناب‌خان در فرازی از این یادداشت بلند خود آورده است: در این سال‌های همکاری با این آدم (رامبد جوان)، بزرگ‌ترین انگیزه را دیدم برای ساخت یک برنامه درست و باکیفیت و شاهد بودم که برای رسیدن به این هدف تمام جان و وقت و انرژی و عشقش را گذاشته است.

بحرانی در فرازی دیگر این یادداشت در نگرش به شیوه ساخت و محتوای «خندوانه» یادآور شده است: نمی‌دانم «خندوانه» توانسته اهداف سازندگانش را برآورده کند یا نه اما می‌دانم تمام تلاشش را کرده که یک برنامه سرگرم‌کننده باشد که دغدغه هم داشته باشد و حرف هم بزند.

وی در ادامه با لحنی که تلویحا بوی خداحافظی از آن به مشام می‌رسد آورده است: ضبط «خندوانه» تمام شده و فکر می‌کنم ۱۰ برنامه برای پخش مانده باشد. شاید بعد از این «خندوانه» برای همیشه به تاریخ بپیوندد. معلوم نیست که دیگر «خندوانه» ساخته شود یا نه و معلوم نیست اگر ساخته شود من در «خندوانه» باشم یا نه…. ما بیش از این زوری و استعدادی نداشتیم.

پیشتر رامبد جوان در پاسخ به سوالی در رابطه با ادامه تولید برنامه خندوانه، گفته بود که «باید برای شروع فصل جدید به خودمان زمان بدهیم و مخاطبمان هم حوصله کند. اما ما خندوانه را دوست داریم و می‌خواهیم که ادامه پیدا کند و هیچ وقت به تعطیل شدن خندوانه فکر نکرده‌ایم.»

سرپرست تیم ایده‌پردازی «جناب‌خان» همچنین با اشاره به حواشی اخیر برنامه «خندوانه» و جایگزینی نام «وحید» به‌جای «وریا» در مسابقه «قاتی‌بازی»، اعلام کرد: «مثل همین مساله‌ اخیر که باور کنید یا نه من هم مثل شما این اتفاق رو موقع پخش برنامه از تلویزیون دیدم و منجر به بحث بین ما شد.»

محمد بحرانی در رابطه با موضوع جایگزینی نام «وحید» به‌جای «وریا»، با انتشار ویدیویی در اینستاگرامش اعلام کرده بود که با توجه به حساسیت‌ها و احتمال حذف نام «وریا» و برای اینکه این قسمت از خندوانه در پخش به مشکل نخورد و امتیازدهی تیم‌ها به هم نریزد، این تصمیم را با مشورت شرکت‌کنندگان و حاضران در استودیو اتخاذ کرده بود. گفتنی است بنابر اطلاعیه روابط عمومی شبکه نسیم، این شبکه هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در پخش اسامی افراد در این برنامه نداشته و این تصمیم، سلیقه و نظر تیم تولید برنامه خندوانه بوده است و ارتباطی با سیاست‌های سیما و شبکه نسیم نداشته است.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهخواندنی
شناسه : 275820
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا