صادرات ایران به روسیه زیاد می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علی صالح آبادی در مراسم گشایش نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی با کشورها به ویژه کشورهای همسایه و دوست از اولویت‌های راهبردی دولت است. گشایش نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی از جمله نتایج سفرها و توافقات مقامات ایران با روسیه است که در پی آن، صادرکنندگانی که به روسیه صادرات دارند، می‌توانند روبل خود را به نرخ توافقی در بازار متشکل ارزی عرضه کنند و کسانی که در بخش‌های خدماتی ارز چون ارز دانشجویی به روبل احتیاج دارند، نیاز ارزی خود را رفع کنند.

وی افزود: مبنای معامله نماد روبل و ریال در بازار متشکل ارزی همانند سایر ارزها مبتنی بر عرضه و تقاضا خواهد بود و بازگشایی این نماد موجب تقویت عرضه روبل در بازار متشکل ارزی خواهد شد. همچنین، حجم معاملات و عمق بازار متشکل ارزی نیز افزایش می‌یابد.  

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر، ۵۰۰۰ دانشجوی پزشکی در روسیه داریم و آن‌ها می‌توانند ارز مورد نیاز خود را در بازار متشکل ارزی تامین کنند.  

صالح آبادی با بیان اینکه با بازگشایی نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی صادرات ایران به روسیه تقویت می‌شود، گفت: بازگشایی نماد معاملاتی روبل گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران و ‌روسیه است زیرا، تقویت  زیرساخت‌های پولی و بانکی منجر به گسترش سایر روابط اقتصادی می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 275995
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا