جان باختن ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا/ بستری ۷۲۶ بیمار جدید

به گزارش جهان صنعت نیوز: از وبدا، از دیروز تا امروز ۱ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۹۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۲۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۲۲ نفر رسید.  تا کنون ۷ میلیون ۷۲ هزار و ۳۵۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۸۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۸۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۷۹ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۷۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۴۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۸۶ هزار و ۲۸۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تزریق دز یادآور ضروریست
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هفته گذشته  درباره اینکه واکسیناسیون ایمنی دایمی نمی دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش می یابد، گفت: اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می تواند بیماری زایی ایجاد کند. ما از واکسیناسیون به عنوان «یاداوری» نام می بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند این است که افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.

با توجه به افزایش موارد ابتلاء، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضاها چه باز و چه سر پوشیده در این شهرهای قرمز و نارنجی تاکید می شود.

 عباس شیراوژن در صفحه توئیت خود نوشت: همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلاء به کرونا با زیرسویه  BA۵ هستیم که ما مسئولان و عموم مردم باید مراقب باشیم با عادی انگاری ها، این روند شتاب بیشتری نگیرد.

وی با اشاره به فعال تر شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین که به غربالگری و پیشگیری توجه خاص دارد، اظهار داشت: مردم عزیز نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن پس از ۶ ماه از نوبت های قبلی اقدام نمایند.

اخبار برگزیده
شناسه : 276896
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا