دستاوردهای زیادی در روسیه کلید خورد، اما برخی به حواشی پرداختند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با بازدید از نمایشگاه «هم‌افزایی برای مدیریت ایران ۱۴۰۱» در جمع خبرنگاران حاضر شد و درخصوص سفر خود به روسیه و دستاوردهایی که این سفر به دنبال داشت گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما این است که محصولات ایرانی را که اتفاقا محصولات با کیفیتی هستند را در کشورهای دیگر عرضه کنیم.

وی افزود: آخرین مورد نیز در سفر به روسیه اتفاق افتاد که به واسطه آن حدود ۳۰ شرکت حوزه سخت افزار و نرم‌افزار، محصولات خود را عرضه کردند. البته از قبل ارتباط این شرکت‌ها برقرار و مذاکراتی نیز انجام شده بود. در این سفر با انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد برای عرضه محصولات حوزه سخت‌افزار مانند سوئیچ، تجهیزات شبکه و توانمندی‌های حوزه نرم افزار انجام شد که البته این مسیر همچنان ادامه دارد.

زارع‌پور درباره همکاری ایران با کشورهای دیگر در حوزه فناوری گفت: ما با تمام کشورهایی که بتوانیم در این حوزه همکاری داشته باشیم، وارد مذاکره می‌شویم اما اولویت ما کشورهای همسایه هستند. محصولات ما به قدری باکیفیت هستند که همگی در شبکه ارتباطی خودمان کار می‌کند و قابلیت آن را دارند که به کشورهای دیگر عرضه شوند.

وی درباره حواشی پیش آمده در سفر روسیه، تصریح کرد: مایه افتخار است که محصولات ایرانی آنقدر کیفیت دارد که شرکت‌های روسی که در حوزه فناوری سرآمد هستند نیز برای استفاده از محصولات ما قرارداد بستند و شرکت‌ها از آن‌ها پیش پرداخت دریافت کردند. اما متاسفانه برخی این دستاوردها را ندیدند و به حواشی پرداختند.

۲۸ تیرماه هیات ۲۰ نفره از فعالان و مدیران شرکت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به روسیه سفر کرد. این هیات با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و بازارسازی برای محصولات فناورانه ایرانی وارد مسکو شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه به این هیات پیوست.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 277892
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا