ادامه بارش‌های موسمی در بیشتر استان‌های کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز: «امین حسین نقشینه» در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور با بیان اینکه امروز پنج شنبه بارش های موسمی ادامه  پیدا می کند، اظهار داشت: برای بخش هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، اصفهان، جنوب سمنان و برخی از مناطق چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب خراسان جنوبی، قم، مرکزی، البرز، تهران، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است و این مناطق مستعد خیزش گرد و خاک نیز هستند.

وی افزود: شدت بارش ها امروز برای استان های فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، شرق خلیج فارس و مرکز و غرب اصفهان خواهد بود.

نقشینه تصریح کرد: فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، یزد، شرق خوزستان، اصفهان، شمال سمنان و شرق لرستان و مناطقی از مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان و شرق کردستان بارش باران خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: شدت بارش فردا در غرب استان کرمان، فارس، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان، نوار شرقی خوزستان و غرب یزد خواهد بود.

وی با بیان اینکه شنبه تداوم بارش ها با شدت کمتری در این استان ها رخ خواهد داد، گفت: در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و در استان های تهران، سمنان، البرز و قزوین بارش ادامه خواهد داشت و برای یکشنبه و دوشنبه در بخش هایی از جنوب و شمال غرب استان های ساحلی دریای خزر دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

نقشینه اظهار داشت: در پنج روز آینده نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل باد شدید خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا را ایجاد می کند و از فردا سرعت وزش باد در این مناطق افزایش خواهد داشت .

وی افزود: طی امروز در برخی از مناطق از استان های سمنان، تهران، مرکزی، قم، شمال اصفهان، البرز، قزوین شدت باد افزایش پیدا می کند که خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود و از امروز تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تهران امروز بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است که موجب گرد و خاک خواهد شد و احتمال رگبار باران نیز وجود دارد.

به گفته نقشینه، امشب تهران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق را خواهد داشت و بیشینه دمای آن امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید که فردا و پس فردا ۳۵ درجه سانتیگراد برای پایتخت پیش بینی می شود و کمینه هم به ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 278252
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا