استاندار تهران: ۱۰ نفر از هموطنان در سیل فیروزکوه جان خود را از دست دادند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محسن منصوری روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل شهرستان فیروزکوه  اظهار داشت: از تمام ظرفیت ها برای رسیدگی به وضعیت مردم سیلزده فیروز کوه استفاده می کنیم.

وی افزود: سیلاب روز گذشته در منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه در روستاهای زرین دشت، مزداران و آتشان، ۱۰ کشته، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم داشت، ۱۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر  برای درمان تکمیلی به بیمارستان منتقل شدند.

استاندار تهران با اشاره به دلیل تاخیر امداد رسانی به مناطق سیل زده، توضیح داد: بسته شدن راه‌های دسترسی ‌و ترافیک جاده‌ای دلیل  اصلی تاخیر در امداد رسانی به سیل زدگان بود  که پس از عادی شدن وضعیت نیروهای کمک‌رسان و دستگاه‌های امدادی موفق به خدمات رسانی شدند.

منصوری ادامه داد: چند شهرستان در شرق استان درگیر سیل بودند در دماوند شدت سیل در مناطق روستایی بسیار زیاد بود، برخی جاده‌ها تخریب شدند، دام و خودروهای مردم آسیب دیدند.

وی تاکید کرد: شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها به ویژه در شهرستان های دماوند، شمیرانات و پردیس اجتناب کنند و رستوران ها و اماکن گردشگری نیز از پذیرش گردشگران خودداری کنند.

استاندار تهران  توضیح داد: شدت تخریب سیل در  شهرستانهای استان تهران مختلف است، اما فیروز کوه به دلیل رانش کوه بیشترین خسارت را داشته است.

منصوری افزود: کوه در این منطقه حرکت کرده  و در روستای مزداران شهرستان فیروز کوه تا این لحظه  ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۶ نفر مفقود شدند.

وی گفت: بعد از ظهر امروز احتمال بروز سیل در نوار شمالی تهران و دامنه جنوبی البرز وجود دارد و خواهش ما از مردم این است که  مراقبت های لازم انجام شود، متاسفانه با وجود اعلام چند روزه این هشدارها امروز همچنان گردشگران در مناطق حادثه خیر فیروز کوه حضور دارند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قراردارد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 278443
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا