ردپای داماد در تفتیش عمارت مارالاگو

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ترامپ در ادامه این پستش نوشت: من محترمانه درخواست می‌کنم که این اسناد فورا به مکانی که آنها را از آنجا برداشته‌اند، بازگردانده شود. روز یکشنبه فاکس نیوز گزارش داد که اف‌بی‌آی متهم است به اینکه در جریان بازرسی اقامتگاه مارالاگو برخی اسنادی را توقیف کرده که مشمول حق محرمانگی رابطه وکیل-موکل و حق محرمانگی مربوط به رییس قوه مجریه بوده‌اند.

مری ترامپ: احتمالا جارد کوشنر پدرزنش را لو داد

به دنبال تفتیش عمارت لوکس دونالد ترامپ در فلوریدا به دست اف‌بی‌آی، برادرزاده این رییس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که احتمالا جارد کوشنر مقامات فدرال را از اسناد سری کاخ‌سفید در مارالاگو مطلع کرده بود. مری ترامپ در مصاحبه‌ای رادیویی در پاسخ به اینکه حدس می‌زند هویت جاسوس و خبرچین عمارت مارالاگو چه کسی می‌تواند باشد، به نام جارد کوشنر، مشاور پیشین کاخ‌سفید اشاره کرد. کوشنر همسر ایوانکا ترامپ، دختر رییس‌جمهوری پیشین آمریکاست.

براساس گزارش‌های وال‌استریت‌ژورنال و نیوزویک، فرد خبرچین نه تنها از وجود اسناد محرمانه در عمارت مارالاگو مطلع بوده بلکه دقیقا می‌دانسته آنها در کجا نگهداری می‌شوند. در همین رابطه مری ترامپ گفت: باید از اینجا شروع کنیم که کلا چه کسی به این اسناد دسترسی داشته است. ممکن است کوشنر به دلیل سوء‌ظن یا مشکلات مربوط به معامله تجاری بزرگ خود با سعودی‌ها پس از ترک کاخ‌سفید به مقامات فدرال کمک کرده باشد.

مری ترامپ با اشاره به سرمایه‌گذاری هنگفت صندوق دولتی سعودی در شرکت نوپای کوشنر، با وجود اینکه او هیچ تجربه قبلی در چنین فعالیت‌هایی ندارد، گفت: خب فکر می‌کنم باید نگاهی جدی به این بیندازیم که چرا کوشنر دو میلیارد دلار پول گرفت. ریاست این صندوق برعهده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است که به گفته اطلاعات آمریکا، دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی واشنگتن‌پست را صادر کرده است.

مری ترامپ افزود: باید جدی بررسی کنیم که چرا کوشنر این همه ماه ساکت مانده است. و باید فکر کنیم که دیگر چه کسی در این مساله دخیل است و چیزی مثل گرفتار کردن و به دردسر انداختن دونالد ترامپ یا دست‌کم محدود کردن مشکلی را که آنها داخلش هستند، می‌خواهد. به نظر می‌رسد کسی در موقعیت جارد کوشنر باشد.

افراد دیگری هم در مورد نقش احتمالی کوشنر به دلیل سرمایه‌گذاری چشمگیر عربستان در کسب‌و‌کار تجاری او، روابط نزدیک سعودی‌ها با دولت ترامپ و علاقه احتمالی آنها به اطلاعات آمریکا که به احتمال زیاد می‌تواند درون اسناد طبقه‌بندی شده از کاخ‌سفید باشد، گمانه‌زنی می‌کنند.
همچنین مایکل کوهن، وکیل پیشین ترامپ اخیرا گفت که او هم فکر می‌کند کوشنر یا یکی از فرزندان خود ترامپ فرد خبرچین باشند. کوهن گفت: قطعا یک فرد از حلقه نزدیکان اوست. داماد ترامپ هنوز در رابطه با این اتهامات اظهارنظری نکرده است.

افزایش تهدیدها علیه پلیس آمریکا

با گذشت یک هفته از یورش ماموران اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا پلیس فدرال و وزارت امنیت داخلی نسبت به افزایش تهدیدات علیه ماموران مجری قانون هشدار دادند.

پلیس فدرال آمریکا (FBI) و وزارت امنیت داخلی (DHS) در بیانیه‌ای هشدار دادند که در پی بازرسی ماموران اف‌بی‌آی از اقامتگاه مارالاگو، دونالد ترامپ در هفته گذشته، تهدیدها علیه مقامات فدرال مجری قانون افزایش یافته است. شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز در گزارشی به نقل از منابع ناشناس، آورده است که به نهادهای فدرال توصیه شده که تهدیدات احتمالی علیه مجریان قانون از طریق رسانه‌های اجتماعی را زیر نظر بگیرند.

نهادهای فدرال همچنین در مورد وجود تهدید بالقوه استفاده از «بمب کثیف» (نوعی سلاح انفجاری که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای استفاده می‌شود و به دلیل آلوده کردن محیط به مواد رادیواکتیو گاه جزو سلاح‌های هسته‌ای به‌شمار می‌رود) در مقر پلیس فدرال و سایر تهدیدهایی که جنگ داخلی و شورش مسلحانه نامیده شده هشدار دادند و افزودند که این تهدیدها ممکن است شامل اهداف، تاکتیک‌ها و تسلیحات خاص باشد.

براساس بیانیه وزارت امنیت داخلی، گفته می‌شود حتی برخی اطلاعات شخصی مانند آدرس و هویت اعضای خانواده ماموران به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است. در این بیانیه، زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در نوامبر سال جاری (آبان) را برهه‌ای برای تشدید تنش‌ها دانسته است.

ماموران اف‌بی‌آی براساس آخرین بازرسی‌ها از اقامتگاه ترامپ، ۱۱ مجموعه اسناد محرمانه‌ای را که رییس‌جمهوری پیشین از کاخ‌سفید خارج کرده بود به دست آوردند. به تازگی نیز یک مظنون مسلح به نام ریکی والتر شیفر پس از تلاش برای ورود به دفتر اف‌بی‌آی در سینسیناتی ایالت اوهایو و شلیک به سمت ماموران پلیس کشته شد. اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای درباره گزارش‌های وزارت امنیت داخلی اعلام کرده است که به همکاری نزدیک با مجریان قانون برای آماده‌باش در برابر هر نوع تهدیدی ادامه خواهد داد.

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 282341
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا