افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۴ پروژه در شهرهای جدید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم به مناسبت هفته دولت (هفته اول شهریورماه) در شش حوزه پروژه‌هایی را افتتاح می‌کند که از آن جمله می‌توان به ۵۴ پروژه در شهرهای جدید، ۴۹۵ طرح بازآفرینی شهری، خط آهن دوم شوش ـ آهودشت، ۲۳۷ کیلومتر آزادراه و ۱۹ طرح  بنادر و دریانوردی  اشاره کرد.

شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از جمله بخش‌هایی است که تعداد قابل توجهی پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد کرد. این شرکت در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۴ پروژه در بخش‌های مختلف را به مرحله آغاز عملیات اجرایی یا افتتاح می‌رساند که ۵۴ طرح آن در هفته دولت انجام می‌شود.

شرکت عمران در سال جاری در ۱۳ شهر جدید طرح‌های مختلف مسکونی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، آماده‌سازی محله و خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف را کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌کند که از جمله آن می‌توان به افتتاح ۹ پروژه مسکونی در شهر جدید هشتگرد، افتتاح ۹۶۵۴ واحد مسکن مهر در پردیس، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهر جدید امیرکبیر، کلنگ‌زنی ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند در هفته دولت اشاره کرد.

آن‌طور که شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده در شهر جدید هشتگرد پروژه‌های مسکونی انرژی سازه آبان، مهر۹ و ۵۳، سپندآسا کوپال پردیس، الموت توان، هسا، ایران سابله، هودر ۲ و بدر مخابرات در  تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۱ به بهرداری می‌رسد.

چند پروژه  تصفیه فاضلاب در پردیس افتتاح می‌شود

از جمله طرح‌هایی که اهمیت زیادی برای ساکنان شهر جدید پردیس و هم‌چنین شهروندان  تهرانی دارد به سرانجام رساندن پروژه های تصفیه فاضلاب در پردیس است. در شهر جدید پردیس قرار است ۹۶۵۴ واحد از پروژه‌های مسکن مهر، پروژه رز، سه مدرسه شامل دبستان، راهنمایی و دبیرستان، مجتمع تجاری الوند ۱ و ۴، مسجد حضرت قاسم (ع)، خط انتقال فاضلاب از فاز ۱۱ تا ورودی خرمدشت منهای تونل ارتباطی، ساخت دو عدد لاگون تصفیه فاضلاب، خط انتقال فاضلاب از خرمدشت تا تصفیه‌خانه، خط انتقال فاضلاب از باغکمیش تا تصفیه‌خانه به بهره‌برداری برسد. تعداد قابل توجهی طرح نیز در پردیس به تدریج تا پایان سال و دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان ۲۷۰ تخت‌خوابی شهر جدید بهارستان، کشبکه آب و فاضلاب شهر جدید مجلسی، اراضی ۶۸ هکتاری شهر جدید صدرا، تکمیل دو مدرسه در شهر جدید بهارستان و کلنگ‌زنی پروژه تعاونی مسکن سپاه، مسکن ناجا، اداره تعاون در بهارستان، اماده‌سازی اراضی ۱۰۰ هکتاری به منظور ساخت و ساز در شهر جدید ایوانکی و افتتاح ۲۱۰ واحد نهضت ملی مسکن در این شهر، برنامه‌ها و طرح‌هایی  است که در هفته دولت محقق می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 283639
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا