رشد شاخص بورس شتاب گرفت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شاخص هم‌وزن با پنج هزار ۹۲۴ واحد افزایش به ۴۰۸ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص قیمت با سه هزار ۵۴۵ واحد رشد به ۲۴۴ هزار و ۳۱۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۹ هزار و ۵۳۷ واحد و شاخص بازار دوم،  ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۵۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۰۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۲۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۴۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۱۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۸۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۵۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۷۶ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۵۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۲۹ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۹۶ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۷۱ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۶۵واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، بورس کالای ایران (کالا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۴۱ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۷۸ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۲۵۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۲۷ هزار و ۳۱۷ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین سنگ آهن گهر زمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 284211
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا